וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאות לבנונים מעבירים מידע על חיזבאללה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.9.2008 / 10:18

לפי דו"חות מודיעין אירופאים, יוניפי"ל מפעיל מאות משת"פים המעבירים מידע על פעילות הארגון. לפי הדיווח, המידע הגיע לישראל

כוח יוניפי"ל גייס מאות משתפי פעולה שיעים בדרום לבנון שסיפקו לו מידע על תנועותיו של חיזבאללה. כך דווח בעיתון כוויתי המסתמך על דו"חות מודיעין אירופאים. לפי הדיווח, מאז מלחמת לבנון השנייה פועל יוניפי"ל לגיוס תושבים מהכפרים והערים מדרום לנהר הליטני במטרה לקבל מידע על חיזבאללה, שאינו מורשה להחזיק בנשק ולפעול באותו אזור.

העיתון מדווח כי מאות המגויסים מקבלים משכורת חודשית שנעה בין 300 ל-1500 דולר. חלק מהם אף מקבל עמלות על כל ידיעה שהם מעבירים לכוח האו"ם, שיכולות להגיע ל-3,000 דולר. דו"חות המודיעין מדווחים כי משתפי הפעולה מדווחים אודות מוצבי חיזבאללה, סוללות הטילים שלו, התותחים שלו, בסיסיו, שמות המפקדים והפעילים שלו ושמות משתפי הפעולה שלו.

לפי הדו"חות, מאז תום שנת 2006 עצרו מפקדים בחיזבאללה עשרות משתפי פעולה עם כוחות יוניפי"ל וכעת הם נמצאים בבתי מעצר של הארגון. "חלק מהמידע שהעבירו משתפי הפעולה הלבנונים לכוח האו"ם הגיע אל המודיעין הישראלי במסגרת הסכמים חשאיים בין ישראל ליוניפי"ל. לאור זאת ישראל גילתה את רוב המוצבים הסודיים שהקים חיזבאללה לאחר המלחמה ואלו שתיקן בשל ההפצצות הישראליות". העיתון מדווח כי ממשלת ישראל הגישה לאו"ם את המידע.

דו"חות המודיעין מסרו עוד כי משתפי פעולה עם החיילים הצרפתיים בכוח יוניפי"ל הם אלו שהשיגו מידע על כך שבשלושת החודשים האחרונים העבירה אירן לחיזבאללה דרך סוריה טילים נגד מטוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully