וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: צפון קוריאה גוועת מרעב

טלי גולדשטין

2.9.2008 / 10:11

מדו"ח של סוכנות המזון של האו"ם עולה כי צפון קוריאה זקוקה לסיוע מזון דחוף כדי שלא לגווע ברעב. אזרחים נאלצים לגנוב מזון כדי להתקיים

(צילום:רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

צפון קוריאה זקוקה לסיוע מזון בסך 503 מיליון דולר מעתה ועד נובמבר 2009 על מנת למנוע מצב של רעב במדינה. כך הודיעה היום (שלישי) סוכנות המזון העולמית של האו"ם (WFP). טוני בנבורי, מנכ"ל WFP באסיה אמר כי צפון קוריאה נמצאת בסכנה של רעב אם לא תקבל סיוע באופן מיידי, לדבריו, המצב כה חמור עד כה אזרחים במדינה נאלצים לגנוב מזון כדי לקיים עצמם.

"נכון לעכשיו, זהו לא מצב של רעב, ואנחנו מתכוונים להבטיח שזה לא יקרה. למבצע החדש תהיה השפעה גדולה במניעת מצב כזה", אמר בנבורי במסיבת עיתונאים בהתייחסו לקריאת האו"ם החדשה לעזרה.

צפון קוריאה נאלצה לקבל סיוע חיצוני על מנת להאכיל את 23 מיליון תושביה מאז אמצע שנות ה-90 כשאסונות טבע וניהול כושל של הממשלה הרסו את הכלכלה הריכוזית. לפי הערכות, כשני מיליון צפון קוריאנים מתו מרעב באותה תקופה.

מזה שנים טוענים רבים כי שלטון הרודנות של הדיקטטור קים ז'ונג איל, מנהיגה המוערץ, הוא שמנע מהמדינה, שברשותה משאבים טבעיים לא מעטים, להתפתח כלכלית. כמו כן, סובלת המדינה משיעור עוני גבוה המביא רבים מאזרחיה לגווע ברעב. זאת בין היתר בעקבות הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה בעקבות תוכנית הגרעין השנויה במחלוקת שלה. את הפעילות הכלכלית בצפון קוריאה קשה לאמוד, משום שהמדינה הקומוניסטית שומרת על מעטה חשאיות ואינה מפרסמת נתונים סטטיסטיים.

לפי הערכת דרום קוריאה והאו"ם, גם בשנה של יבול מוצלח, צפון קוריאה עדיין לא מצליחה לעמוד במכסה הרצויה לה היא זקוקה ונאלצת להסתמך על סיוע מסין.

סין לא רוצה לעזור

בסוף יולי, העריכה סוכנות המזון של האו"ם שצפון קוריאה סובלת ממשבר המזון החמור ביותר מזה כעשור ומיליוני בני אדם נמצאים בסכנת רעב. מחיר המזון הגבוהים מקשים גם הם על צפון קוריאה לקנות מזון בשוק הבינלאומי. ההגבלות שמטילה סין על יצוא תבואה וקמח במטרה לרסן את האינפלציה במדינה, הן גורם אחר התורם למצוקת צפון קוריאה. "העדיפות של סין היא להאכיל את האוכלוסייה שלה", אמרה אנת'אה ווב, ראש סוכנות המזון בסין. "גם בסין קיים צורך עצום למזון", הוסיפה.

בעיות פוליטיות עלולות להוות שיקול בקרב מדינות שונות השוקלות האם להעניק סיוע לצפון קוריאה. בחודש שעבר הודיעה המדינה הקומוניסטית כי היא מפסיקה את תהליך ההתפרקות הגרעינית שלה והאשימה את ארצות הברית בכך שאינה מקיימת את התחייבותיה בעסקה ההתפרקות מנשק גרעיני. דרום קוריאה כבר עצרה משלוחי אורז לצפון קוריאה עקב המתיחות הפוליטית עם שכנתה.

בנבורי אמר כי הוא מקווה שהמדינות התורמות ישימו את הפוליטיקה בצד. צפון קוריאה כיום הרבה יותר פתוחה מאשר בעבר והיא מוכנה להכניס לשטחה משלוחי מזון – שינוי המשקף עד כמה רציני המצב, אמר. "הממשלה משתפת פעולה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully