וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מוכנה לסגת מרג'ר וחוות שבעא"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.9.2008 / 9:32

לפי דיווח "א-שרק אל-אווסט", שר הביטחון ברק שוחח עם מפקד יוניפי"ל והביע נכונות להעביר את החוות והחלק הצפוני של הכפר לידי יונפי"ל

ישראל הודיעה לארה"ב כי היא מוכנה לסגת מחלקו הצפוני של כפר רג'ר, שנמצא בגבול עם לבנון, לאחר שקיבלה ערבויות בכתב מממשלת לבנון לפיהן האזור יהיה תחת שליטת יוניפי"ל. כך דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, מפי מקור לבנוני.

לדברי המקור, בשורה של פגישות הצליח מפקד כוח יוניפי"ל, הגנרל קלאודיו גרציאנו, לשכנע את ישראל כי לבנון רצינית ומחויבת לנושא. המקור מסר כי ממשלת לבנון מקווה כי נסיגה ישראלית מכפר רג'ר תוביל אף לנסיגה עתידית מחוות שבעא. דוברת יוניפי"ל, יסמינה בוזיאן, אישרה את הפרטים ואמרה כי היא מקווה שתושג הבנה בקרוב.

גורם מדיני ישראלי אישר לעיתון כי ישראל הסכימה לסגת מחלקו הצפוני של כפר רג'ר ומחוות שבעא ולהעבירם לממשלת לבנון בתנאי שיהיו תחת שליטת יוניפי"ל. לדברי הגורם הישראלי, התפתחות זו הושגה לאחר שיחת טלפון בין מפקד יוניפי"ל לבין שר הביטחון אהוד ברק לפני שבועיים, בה הביע ברק נכונות להעביר את החוות ואת החלק הצפוני של הכפר לידי יוניפי"ל.

"נסיגה ישראלית מחוות שבעא תשאיר את חיזבאללה ללא תירוצים להמשיך להילחם בישראל", אמר הגורם הישראלי. "אם ישראל תמסור את השטחים הללו, יהיה ברור ללבנונים כי המשך השימוש בנשק על ידי חיזבאללה אינו אלא תירוץ להמשיך בדרך הטרור הבינלאומי".

הכפר רג'ר מונה כ-2,100 תושבים, שכשני שליש מהם חיים בחלקו הצפוני של הכפר המצוי בשטח לבנון ומופרד מהחלק הדרומי באמצעות מוצב צה"ל. תושבי הכפר הם אמנם אזרחים ישראלים, אך חלק ניכר מבתיהם ושטחיהם החקלאיים נמצאים בשטח לבנון ולכן הם אינם יכולים לקבל שירותים מהרשויות הישראליות. עם כניסת הפסקת האש בין ישראל ללבנון לתוקף נסוג צה"ל ממרבית שטחה של דרום לבנון, אך המשיך להחזיק בחלקו הלבנוני של הכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully