וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף

לי רותם

2.9.2008 / 8:16

גם הירוקים ביותר מתקשים להחליט - חיתול בד או חד פעמי? לי רותם מנסה לשמור על הבריאות הנפשית, גם ככה אתם קובעים

חיתולים רב פעמיים או חד פעמיים? הילד שלכם יבלה יותר מ-25 אלף שעות בתוך הפויה שלו ועליכם מוטלת המשימה להחליט אם זה יהיה תוך כדי שמירה על איכות הסביבה או על הבריאות הנפשית שלכם. האם אתם יודעים מה מוטל על הכף? חיתול הבד הרב פעמי וחיתול הניילון החד פעמי ראש בראש (ותחת בתחת).

רב פעמיים - רב חסכוניים

קודם כל, זה מגעיל - מאחר שחתיכות הבד האלה צריכות למצוא את דרכן לכביסה, הן נוטות לשכב מלאות קקי, רטובות ומצחינות עד הכביסה הבאה. אנחנו כבר לא מתורגלים להתמודד עם קקי חשוף (אפילו אוספים לכלבים שלנו) ולכן מדובר בהתעסקות לא מפתה. מצד שני, למי אכפת שזה מגעיל אם זה פחות מזיק לאיכות הסביבה? ובכן, הטענה שהחיתול הרב פעמי מזיק פחות לסביבה היא בוודאי נכונה, בהתחשב בכך שהיא לא תורמת למאגרי החיתולים הבלתי מתכלים סביב העולם. עם זאת, כל כביסה מותירה בעולם את חותמה על ידי בזבוז מים ולכלוכם, כמו גם בזבוז חשמל, ואם תחליטו לייבש במייבש אז בכלל לא בטוח מה מזהם יותר.


מלבד אפקט האיכסה ואפקט החממה, תמיד קיים אפקט הג'ובות: אם הצלחתם להדחיק את סעיף הכביסות וסעיף הגועל, תשמחו לדעת שחיתול הבד, כמו כל שאר הדברים של הילד הראשון שלכם, יכול לעבור לילד המסכן הבא. חסכון כפול בכסף, שכן מלכתחילה תצטרכו לקנות רק כמות מוגבלת ולעשות רוטציה בין החיתולים. בנוסף, מדובר בשעות של הנאה – לקשור, לקפל או לסגור בסיכה: כל דרך שבה תחליטו לסגור לזאטוט את החיתול תתגלה כגוזלת זמן וכלא יעילה. עם זאת, לאחרונה התגלו על המדפים גם חיתולי בד שניתן לסגור בוולקרו או תיקתקים. ולבסוף, מידע חשוב למכורים לרטוב הרטוב הזה: מתברר שתינוקות שמחותלים בחיתולי בד נוטים להגמל מהר יותר, מאחר שהצרכים לא נספגים וזה לא נעים להם. זה טוב גם לעולם וגם לאמא.

אחד בפה ואחד בפח

כולנו מכירים את המנטרה: הם לא מתכלים, הם מזיקים לסביבה והטענה היא שיש למעלה מחמישה מיליון חיתולים חד פעמיים שמוטלים במזבלות ברחבי העולם. אבל גם אם כדור הארץ לא מעניין אתכם, בטח תתעניינו בכיסכם הפרטי: בנוסף לספיגת ההפרשות של הפעוט, חיתולי הנייר סופגים בלי לחשוב את הכסף מהארנק שלנו. מחירי החיתולים רק מאמירים, וגם ככה הפרזיטים האלה יונקים מאיתנו יותר מאשר רק חלב. לסבר את האוזן: חיתול בד אחד עולה כחמישה שקלים (אם כי המתוחכמים עולים בין 45-65 שקלים), בעוד אתם צפויים להוציא אלפי שקלים על חיתולים חד פעמיים (לפי חישוב של כחצי שקל עד שקל ליחידה).


אם זה לא מזיז לכם אז אולי הבריאות כן: זוכרים את "תסמונת הלם רעלני", הדבר הנורא שאפשר לחטוף אם משתמשים בטמפונים? החיתולים משתמשים בחומר דומה לזה שנמצא בטמפון כדי לספוג יותר מהפרשות המחמד שלכם. כך אתם חושפים את הרך הנולד לחומר רעלי שעלול לגרום לו לפחות לתגובה אלרגית קשה. ואם זה נראה לכם קיצוני, קחו בחשבון שתינוקות שמחותלים בחיתולים חד פעמיים נוטים לסבול הרבה יותר גם מדברים קטנים ומציקים כגירויים ופצעונים מלוא הקק. מצד שני, הם הרבה פחות מזיקים לבריאות הנפשית של ההורה, שמחליף לילד שלו חיתול שמונה פעמים ביום. הרבה יותר קל להחליף אותם ולזרוק אותם לקיבינימט. הם עמידים באופן יחסי לפיפי מזדמן, וקל להיות ניידים איתם. ובסופו של דבר, כולנו עצלנים עם קבלות, אפילו על חשבון כדור הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • חיתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully