וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועידה הרפובליקנית נפתחה בצל ההוריקן

2.9.2008 / 6:01

מחשש שתמונות הוועידה הרפובליקנית לא יצטלמו טוב לצד ההרס במפרץ,החליטו לקרוא בוועידה לתמיכה בנפגעי גוסטב. מקיין לא היה שם

(צילום:רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ועידת המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית נפתחה הלילה (שלישי) באווירה עגמומית, בשעה שההוריקן גוסטב מכה בחופי המדינה. במקום על פוליטיקה, דיברו הרפובליקנים דווקא על אסונות טבע. הגברת הראשונה של ארה"ב, לורה בוש, ואשתו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין, סינדי, עודדו את הציבור האמריקאי לסייע לקורבנות הסופה במפרץ, ואמרו שזה הזמן להניח לפוליטיקה.

"העדיפות הראשונה שלנו כרגע, היום, היא להבטיח את ביטחונם של תושבי מחוז מפרץ החוף", אמרה לורה בוש בוועידה, "כשארועים כאלה מתרחשים, עלינו לזכור שאנחנו בראש ובראשונה אמריקאים ושעקרונותינו המשותפים יהיו לעד חשובים יותר מדעותינו הפוליטיות".

מתוך חשש שתמונות של רפובליקנים חוגגים תהיינה בלתי הולמות בעת שהסופה מכה בחוף, מקיין ומפלגתו החליטו להגביל את הוועידה לטקס רשמי ולהדגיש את חשיבות הסיוע לקורבנות הסופה. "יחד נוכל להשיג רבות כדי לסייע לאלה שנפגעו", אמרה סינדי מקיין שהצטרפה ללורה בוש על במת הוועידה. השתיים הפנו למספר מוקדי תרומות והציגו סרטונים של מושלים במחוזות שנפגעו, המועדדים את התרומה.

בשעה שאשתו נאמה, מקיין עצמו ביקר באוהיו במקום בו מכינים חבילות סיוע לנפגעי הסופה. הוא עזר לארוז חומרי ניקוי, ספוגים סחבות וכפפות לתוך דליים שעליהם נכתב "מוצרי סיוע לנפגעי הוריקן גוסטב". מקיין קיווה להימנע מהשוואות לנשיא בוש, שסבל מביקורת חריפה על כישלונו להתמודד במהירות עם ההרס שזרעה הסופה קתרינה בניו אורלינס במפרץ לפני שלוש שנים.

גם פיילין הקשתה

מלבד גוסטב, גם התגובות על הודעתה של שרה פיילין בדבר הריונה של בתה הרווקה בת ה-17 האפילו על הוועידה. פיילין, המועמדת לתפקיד סגנית הנשיא במידה שמקיין יבחר כנשיא, פרסמה הצהרה על פיה "אנו גאים בהחלטת בתנו בריסטול ללדת את ילדה ואפילו גאים יותר להפוך לסבא וסבתא". לדברי קברניטי הקמפיין של מקיין, הם פרסמו את ההצהרה כדי לסתור טענות ברשת שבנה בן חמשת החודשים של פיילין הוא למעשה נכדה.

במהלך הוועידה בת ארבעת הימים, מקיין יוכרז באופן רשמי כמועמדה של המפלגה לנשיאות ארה"ב. הוועידה נפתחה ארבעה ימים לאחר שהמפלגה הדמוקרטית סיימה את ועידתה, בה נאם המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה מול קהל של כ-75 אלף תומכים בדנוור.

בכירים במפלגה הרפובליקנית טרם פרסמו את לוח הזמנים של הוועידה לימים הקרובים, אך מנהל הקמפיין של מקיין, ריק דיוויס, אמר שהוא עדיין מקווה שהמועמד הרפובליקני יישא את נאומו בוועידה. הנשיא בוש וסגנו דיק צ'ייני ביטלו את הופעתם בוועידה, אולם הבית הלבן הודיע שייתכן שבוש ינאם בה במהלך השבוע.

בזמן שהרפובליקנים התכנסו, כ-10,000 מפגינים דמוקרטים צעדו מחוץ לאולם הוועידה, וקראו קריאות נגד המלחמה בעירק ונגד מדיניות הנשיא בוש. המשטרה השתמשה בגד מדמיע וברימוני עשן כנגד כמה מאות מפגינים אלימים, שהתרחקו מהצעדה. שבעה מפגינים נעצרו בידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully