וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הקוטב הצפוני נגד דובי הקוטב

2.9.2008 / 8:27

קנדה החליטה להגיב למבקריה ולהקים צוות מיוחד שייבחן את אוכלוסיית דובי הקוטב בשטחה, אך התושבים מתנגדים להגבלות ציד

קנדה הודיעה בסוף השבוע האחרון כי תבצע מספר מחקרים בקרוב כדי לבחון את התנהלותה ביחס לדובי הקוטב. בשנים האחרונות ביקרו פעילי סביבה את מדיניות הממשלה הקנדית, שלטענתם, לא עושה מספיק כדי להגן על הדובים מפני שינויי האקלים בעולם. פאנל של מומחים מדעיים פרסם בקנדה ממצאי מחקר שערך בחודש אפריל האחרון שהכריז על דובי הקוטב "אוכלוסייה המצריכה דאגה מיוחדת", אך לא כמין בסיכון או כאחד בסכנן הכחדה. בשטחי קנדה נמצאים כשליש מאוכלוסיית דובי הקוטב, שעל פי הערכות מכילה כ-25 אלף דובים.

השר הקנדי להגנת הסביבה, ג'ון ביירד, דיווח כי הממשלה יצרה "שולחן דיונים לאומי" שיתייעץ עם מגוון קבוצות, בהם המתיישבים באנטרקטיקה, על הדרכים להגן על הדובים. "אנו מחוייבים להגן על אוכלוסיית דובי הקוטב", אמר ביירד, "אך נעשה זאת עם ביסוס מדעי ועם שיתוף מלא של אוכלוסיית הקוטב הצפוני".

ארצות הברית הודיעה בחודש מאי כי תכניס את דובי הקוטב לרשימת החית בסכנת הכחדה. ביירד אמר בתגובה שקנדה תשתף פעולה עם בכירים בארה"ב כדי ללמוד את הדרכים הטובות ביותר להגן על הדובים. בחודש ספטמבר התפרסם סקר אמריקאי מקיף על פיו, עד אמצע המאה ייכחדו כמחצית מאוכלוסיית דובי הקוטב בעולם בשל המסת הקרחונים.

פעילים סביבתיים טענו שקנדה חטאה בכך שלא הוציאה הכרזה דומה לזו של ארה"ב, שהונעה על ידי החשש שהמסת הקרחונים בקטבים הורסת את מרחב המחייה ההכרחי להישרדות הדובים. הפיכתם של דובי הקוטב לחיה מוגנת תחייב הגבלות על ציד והרס אזורי מחייה, דבר אליו מתנגדים תושבי הצפון באופן נחרץ. לטענתם, הדובים כלל לא נמצאים בסכנה כפי שטוענים הפעילים, והגבלות הציד יפגעו באורח אנוש בקהילותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully