וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת תאילנד הכריז על מצב חירום

2.9.2008 / 10:06

לאחר שמפגין אחד נהרג ועשרות נפצעו, החליט ראש ממשלת תאילנד לאסור על התקהלויות בבנגקוק. הפגינים: "אין די בתי כלא בשבילנו"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש ממשלת תאילנד סמאק סונדראווז' הכריז לפנות בוקר (שלישי) על מצב חירום בבירה בנגקוק, והעניק לצבא את הסמכויות לשמירה על הסדר הציבורי, בעקבות עימותים ליליים אלימים בין תומכי ומתנגדי הממשל. במסגרת מצב החירום עליו הוכרז בערוצי הטלוויזיה והרדיו במדינה, כל התקהלות המונית אסורה בבירה וכן חל איסור על דיווח תקשורתי "שלא מתחשב בביטחון הציבור". ראש הממשלה האשים בהודעתו מספר אנשים, שלא ציין בשמם, שלטענתו "זורעים הרס" ופעולותיהם פוגעות בכלכלה ובאחדות העם.

בהודעה בכלי התקשורת נאמר כי "קיים צורך מיידי לפתור את כל הבעיות הללו ועל כן ראש הממשלה הכריז על מצב חירום בבירה מעתה ואילך". עם זאת, מנהיג המפגינים נגד-הממשל, חלק מ"הברית למען הדמוקרטיה" (PAD), שהשתלטו על מתחם משרד ראש הממשלה בשבוע האחרון, אמר שהם לא מצייתים לחוק. המפגינים ממוקמים מאחורי מחסומים מאולתרים של גדרות תיל וצמיגים. "אין די בתי כלא כדי לכלוא את כולנו", אמר צ'מלונג סרימואנג. כ-400 חיילים ועליהם אלות נשלחו לסייע למשטרה שמנסה לעצור את העימותים.

לפחות אדם אחד נהרג ו-34 נפצעו בעימותים האלימים בין המפגינים התומכים בשלטון והמתנגדים לו, סמוך למתחם משרדו של ראש הממשלה. זו ההפגנה האלימה ביותר מאז החלו מתנגדי השלטון בהפגנות ההמוניות שלהם בחודש מאי, שקוראות להדחת ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully