וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוסטב נחלש בארה"ב, סופות אחרות מתקרבות

2.9.2008 / 10:27

עונת ההוריקנית בארצות הברית נמשכת. עם היחלשותו של ההוריקן גוסטב, שתי סופות אחרות מתקרבות לחוף. 2 מיליון בני אדם נמלטו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ההוריקן גוסטב הכה אמש (אתמול) בחופי מפרץ ארצות הברית מערבית לניו אורלינס, אך הסכרים שנבנו מחדש אחרי הסופה קתרינה בשנת 2003 הצליחו למנוע באופן יחסי את מעבר המים לאזורי המחייה. בניגוד לחששות ולתחזיות המוקדמות, הסופה הגיעה לחוף במהירות חלשה יחסית. עם זאת, הגלים הגבוהים הצליחו לעבור דרך סדקים בחומה נגד ההצפות ומעליה, והביאו להצפות בגובה של כ-15 סנטימטרים בחלק מהרחובות.

למרות שההוריקן הכה בלב המפרץ האמריקאי ובו מרבצי הנפט, מחירי הגז הטבעי והנפט דווקא ירדו עם היחלשותו של גוסטב להוריקן ברמה 2 עם רוחות במהירות 177 קילומטרים לשעה. חברות הנפט עצרו כמעט לחלוטין את הפעילות באזור, שבימים רגילים מספק כרבע מצריכת הנפט האמריקאי וכ-15 אחוזים מצריכת הגז הטבעי.

לצד היחלשותו של גוסטב, החשש בארצות הברית מפני נזקי איתני הטבע דווקא מתגבר. הסופה הטרופית האנה התחזקה והפכה להוריקן סמוך לדרום-מזרח איי הבאהמס, ומאיימת על תושבי החוף המזרחי. כמו כן, סופה חדשה שעונה לשם אייק התהוותה באוקיאנוס האטלנטי ועתידה לפגוע בחוף כבר בתחילת השבוע הבא.

חיילים נשלחו לעזור לתושבים

כשני מיליון בני אדם נמלטו מאזור המפרץ, ככל הנראה בשל הזיכרונות מהסופה קתרינה שהביאה למותם של כ-1,500 בני אדם. על פי הערכות, רק כ-10,000 בני אדם נשארו בעיר ניו אורלינס. למעלה מ-14 אלף חיילים נשלחו לחופי המפרץ, דבר שכיח בארה"ב בה חיילים מגיעים לאזורי אסון כדי לסייע בניקיון ובהגנה מפני בזיזה. מחלקת הביטחון האמריקאית אישרה את שליחתם של למעלה מ-50 אלף חיילים.

מושל מדינת לואיזיאנה, בובי ג'ינדל, הזהיר את התושבים ואמר כי מוקדם מדי להודיע שהסכנה חלפה. "אל תחשוב שהסכנה מגלי הגאות חלפה רק בגלל שהסופה עברה את אזור מגוריכם", אמר. מומחים מנסים למנוע זחיחות, שכן מרבית הנזק מהוריקן קתרינה נגרם רק יום לאחר שהכתה, כשהסכרים בעיר קרסו.

לפני שהכה בלואיזיאנה, לפחות 97 בני אדם נהרגו כתוצאה מגוסטב ברפובליקה הדומיניקנית, האיטי, ג'מייקה ופלורידה. בקובה, בה עבר ההוריקן בסוף השבוע, נפגעו ונהרסו למעלה מ-90 אלף בתים.

ומה עם בוש?

הוריקן גוסטב גנב את תשומת הלב בארה"ב מהוועידה הרפובליקנית שתכריז על ג'ון מקיין כמועמדה לנשיאות. בשל מזג האוויר, נפתחה הוועידה במסיסיפי לפנות בוקר עם תוכנית ריקה במיוחד. נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, שסבל מביקורת קשה על התנהלותו האיטית בנוגע להוריקן קתרינה, ביטל את הופעתו בוועידה והגיע לטקסס כדי לפקח על מאמצי הסיוע.

מקיין עצמו, שיתמודד מול ברק אובמה בבחירות בנובמבר, ביטל את נאומו המתוכנן אמש בשל חשש שסיקור התקשורת לא יהיה אוהד בזמן שאנשים רבים נאלצו לברוח מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully