וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: אולי גם שמיר היה משנה את עמדותיו

פנחס וולף

2.9.2008 / 0:07

אולמרט השתתף בטקס השקת ספר על רה"מ לשעבר. "הוא היה מפוכח דיו כדי להבין שכשהמציאות משתנה, צריך להביט על הדברים אחרת"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני. עריכת וידאו: נעמה דרור)

"יצחק שמיר היה מספיק מפוכח כדי להבין שכשהמציאות משתנה צריך להביט על הדברים בזוויות שהיו מפתיעות את עצמך כשאתה חושב מה אמרת ועל מה נאבקת". כך אמר אמש (שני) ראש הממשלה אהוד אולמרט בטקס השקת הספר "יצחק שמיר כסלע איתן" במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. לצערם של מארגני ההשקה, נבצר משמיר עצמו להשתתף באירוע בשל מצבו הבריאותי הקשה.

"אני חושב שאם יצחק שמיר היה נשאל היום ייתכן שהיה אומר דברים שאינם זהים לחלוטין לעמדות שחלק מהציבור כאן היה רוצה לשמוע", הוסיף אולמרט, ורמז בדבריו לשינוי האידיאולוגי שעבר הוא עצמו, ולאפשרות שגם שמיר היה משנה את העמדות האידיאולוגיות הנוקשות שעל פיהן נהג כראש ממשלה.

לדברי אולמרט, "היום, בפרספקטיבה של זמן, ואני מכליל גם אותי בתוך זה, ייתכן שלא תמיד חישבנו למרחק הנכון את כל הדברים. ייתכן שהיה נכון לחשוב גם על עמדות אחרות". אולמרט תהה: "אם היינו יכולים לדבר עם יצחק עכשיו, האם הוא היה אומר את כל הדברים שאנו מניחים היום כמובנים מאליהם". ראש הממשלה סיכם ואמר כי "שמיר היה יצוק מפלדה, לא ראיתי לפניו, ולא מישהו שיבוא אחריו, שיהיה כמוהו".

שר הביטחון אהוד ברק אמר באירוע, כי "שמיר לא ניסה להרשים איש. האשימו אותו לא פעם שהוא אינסטרומנטלי בייחסו לאנשים, בהיכרותי איתו, אני משוכנע כי לא מדובר באינסטרומנטליות, אלא פשוט בענייניות. הוא חש בשירות ובשליחות העניין שבשמו הוא פועל, הוא לא האמין ולא העלה על הדעת שאחרים יכולים להיות שונים".

יו"ר האפוזיציה בנימין נתניהו נשא גם הוא דברים בטקס ואמר כי "ראוי שמורשת שמיר תוכנס לתוכנית הלימודים. היא ראויה להיות נדבך יסוד במורשת עליה אנו מחנכים את ילדינו". באירוע השתתפה גם יו"ר הכנסת דליה איציק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully