וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להדיח את דיכטר והמפכ"ל בגלל בר-לב"

עדי שמחוביץ ונתיב נחמני

1.9.2008 / 19:31

התנועה לאיכות השלטון פנתה לרה"מ בקריאה להדיח את השניים בשל פיטורי ניצב בר-לב. המפכ"ל: "בתקשורת מנסים להכתיב מהלכים במשטרה"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שני) לראש הממשלה אהוד אולמרט בקריאה להדיח את השר לביטחון הפנים אבי דיכטר ואת המפכ"ל דודי כהן. התנועה מוחה על "המחדל" בעניין ניצב אורי בר-לב, שהמפכ"ל החליט על סיום כהונתו בשבוע שעבר. כהן פרסם את פרישתו הצפויה של בר-לב בהודעה לעיתונות. בר-לב, שלטענתו שמע על ההחלטה בפעם הראשונה בכלי התקשורת, מיהר להוציא הודעה נגדית בה הבהיר כי בניגוד להודעת המפכ"ל, אין בכוונתו לעזוב את המשטרה. "השר כשל כשל חמור הפוגע בקצינים מצטיינים ובמשטרה ולכן עליו ללכת הביתה ", נאמר במכתב שהוגש לרה"מ.

התנועה מציינת כי מן הנתונים שבידה עולה כי בר-לב הינו קצין מצטיין ואשר הצלחתו הרבה בתפקידו האחרון, כמו גם בתפקידים קודמים, אינה יכולה להיות שנויה במחלוקת. "המפכ"ל לא ניפק כל הסבר ענייני הנוגע לתפקודו של בר-לב, והסביר את המהלך כחלק מסבב מינויים בפיקוד הבכיר במשטרה ובנימוק של 'חוסר אמון' שלו בבר-לב", נכתב. "התנועה סבורה כי המפכ"ל בלבל בין טינה אישית וחוסר כימיה אישית, שיכלה אולי להוות תירוץ מספק לו היה מפטר עובד בעסק פרטי שלו, ובין שירות בקודש ענייני הציבור, שם הוא מצווה לפעול באופן ענייני, חף מטינה ו"חוסר אמון" אישי סתמי, שאינו נוגע לטיב תפקודו של הניצב הכפוף לו".

"לא נגרר לסחף התקשורתי"

לפי התנועה, "הכשל הנוכחי של השר מצטרף לכשל דומה מן העת האחרונה בפרשת הקצין אפרים ארליך (קרמשניט), גם הוא מהמצטיינים בקצינים, אשר גם עמו סגר המפכ"ל חשבון משיקולים בלתי ענייניים תוך שהשר נמנע מלנקוט בצעדים המתבקשים", נכתב. "הנזק שגרם במחדלים אלה השר למשטרת ישראל הינו עצום ויש בו פגיעה בתמריץ העתידי לקצינים להצטיין, ותחת זאת עידודם לפעול מתוך מוטיבציות של ריצוי וחנפנות כלפי הממונים עליה".

אתמול זימן מפכ"ל המשטרה את ניצב בר-לב, והודיע לו כי הוא מוציא אותו לחופשה כפויה בת 30 יום. בפגישה אמר המפכ"ל לבר לב, כי במהלך חופשתו יתקיים שימוע בו ידונו בנושא הדחתו מהמשטרה. מוקדם יותר נפגש השר דיכטר עם ניצב בר-לב, ואמר לו כי הוא שוקל לפטר אותו משורות המשטרה בשל סרובו לצאת ללימודים.

המפכ"ל פתח היום את הישיבה השבועית של סגל הפיקוד הבכיר בהתייחסו לפיטורים. הוא ציין כי אין מדובר במהלך אישי מול בר לב, כי אם בהחלטות כבדות משקל. "החלטותיי ניתנות ביושר ובאמונה ולמרות הקושי, אין לי ייסורי מצפון לגבי הדרך", אמר כהן. הוא אמר כי נפגש עם בר לב מספר פעמים. לדבריו, "כל ההחלטות בעניינו נאמרו לקצין באופן אישי ואף תועדו, אולם, הוא הביע הסתייגות מהחלטתי ועמד על סירובו לקבל הצעתי. לא יעלה על הדעת, כי פרט כלשהו, בכיר ומוערך, ככל שיהיה, יכתיב לארגון אלו תפקידים ימלא ומתי יאות לסיימם".

"בימים האחרונים, מתקיים מסע תקשורתי לא פשוט ואני גוזר על עצמי התנהגות ממלכתית ולא נגרר לסחף התקשורתי, למרות שגורמים מסוימים בתקשורת, מנסים להכתיב מהלכים בארגון ואף לקבוע מי יהיה המפכ"ל הבא", האשים כהן. לדבריו, "גיוס התקשורת, גם באמצעות 'מקורבים', במסגרת מאבק לקידום אינטרסים אישיים, רומס כל ערך ופוגע בשמו הטוב של הארגון ושל העומד בראשו. באופן עקרוני, לא ייתכן שקצינים ומפקדים בארגון, יקדמו אג'נדה אישית, המנוגדת לעמדת הארגון והעומד בראשה".

ח"כ אופיר פינס הגיב היום לפרשה ואמר כי "התוצאה המסתמנת, לפיה ניצב בר לב כנראה עוזב את השירות, היא בלתי סבירה וכזו שלא צריכה להתרחש". פינס אמר את הדברים ביום עיון שנערך בלשכת עורכי הדין בנושא "המחלקה לחקירות שוטרים - דילמות ותהליכי עבודה". פינס קרא לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל המשטרה לשקול שוב את סבב המינויים בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully