וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר קלים לחיילים שהיכו פלסטיני

ניר יהב ויהושע בריינר

1.9.2008 / 18:52

בית הדין הצבאי גזר חודשיים וחצי עד חמישה חודשי מאסר בפועל על 3 חיילים מחטיבת כפיר, שתקפו נהג מונית מדרום לחברון

בית הדין הצבאי גזר היום (שני) חודשיים וחצי עד חמישה חודשי מאסר בפועל על שלושה חיילים מגדוד לביא של חטיבת כפיר, שהורשעו בתקיפה של נהג מונית פלסטיני. השלושה הורשעו רק בחלק מהעבירות בהן הואשמו.

נגד השלושה הוגש כתב אישום לאחר שהתעללו בחודש ינואר השנה בנהג המונית זיד אבו סנינה במחסום הכבשים, ביציאה הדרומית מחברון. בנוסף, השלושה הורדו בדרגה אחת בלבד על אף דרישת התביעה להוריד את כולם לדרגת טוראי.

בכתב האישום יוחסה להם התנהגות שאינה הולמת, תקיפה בנסיבות מחמירות והתעללות בנסיבות מחמירות, אולם שניים מהחיילים זוכו מתקיפה בנסיבות מחמירות והורשעו בהתעללות בלבד. הנהג הפלסטיני טען שהחיילים היכו אותו עם כלי נשק והשליכו אותו לשלולית, אולם שופט בית הדין של פיקוד המרכז שביפו, אל"מ אבי לוי, קיבל את גרסת החיילים לפיה הם בעטו בו בלבד. הנאשם השלישי הורשע גם כן רק בעבירה קלה, והורשע בתקיפה בנסיבות מחמירות בכך שסטר פעמיים לפלסטיני בתום האירוע. כל השלושה הורשעו בהתנהגות שאינה הולמת.

החקירה נפתחה לאחר שאבו סנינה פנה לארגון זכויות האדם "יש דין", ובסיוע הארגון הגיש תלונה במשטרה הצבאית. לפי עדותו של אבו סנינה, החיילים גררו אותו לתוך שלוליות מים לאחר שהפשיטוהו ודרשו שירקוד לצלילי מוזיקה מהמכשירים הסלולריים שלהם. בנוסף טען שהיכו אותו עם קת הרובה עד שהתעלף.

"אי אפשר לסמוך על צה"ל"

עו"ד יבגני יעקובוב, המייצג את אחד הלוחמים, אמר בתגובה כי "אנו שמחים לשמוע שבסופו של תהליך ארוך בית הדין לא נתן אמון לגרסת המתלונן, אלא בחר להאמין לנאשמים". הוא הוסיף כי "מרשי מקווה לחזור בקרוב להשלמת השירות הצבאי ביחידתו".

מארגון יש דין נמסר כי "הענישה הקלה שהטיל בית הדין הצבאי על חיילים שהורשעו בעבירות שעונשיהן הקבועים בחוק הן שנות מאסר מרובות, מוכיחה פעם נוספת כי מערכת המשפט הצבאית אינה מעוניינת למצות את הדין עם העבריינים שהורשעו ואינה מסוגלת להגן על אזרחים פלסטינים שנפלו קורבן למעשי התעללות שביצעו בהם חיילים. ספק אם ניתן לסמוך על צה"ל שיחקור וימצה את הדין עם חייליו המעורבים בעבירות חמורות נגד פלסטינים".

בחודש פברואר דווח בוואלה! חדשות על שני חיילים מגדוד לביא, שנהגו להתעלל בתושבים פלסטינים באזור "מחסום הכבשים", לפי עדויות של תושבי דרום הר חברון נהגו השניים להכות אותם ולגנוב מהם. לפי אחת העדויות, השניים אף ריססו את הכתובת 'מוחמד חזיר'. "החיילים ביקשו מאחד הפלסטינים להתפשט ודרשו ממנו לשכב על הרצפה בזמן שירד גשם זלעפות. הם בעטו בו נמרצות בגב היכן שנותח למרות שהודיע להם כי נותח שם", מסרו התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully