וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על הרשות הפלסטינית לפצות נפגעי טרור"

עדי שמחוביץ

1.9.2008 / 17:20

על פי קביעת בית המשפט בירושלים, ניתן לאכוף פסק דין אמריקאי המחייב את הרשות הפלסטינית לפצות נפגעי טרור גם בישראל

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (ראשון) כי ניתן לאכוף פסק דין שניתן בבית משפט בארה"ב המחייב את הרשות הפלסטינית ואת אש"ף לפצות משפחת נפגעי טרור. מדובר בתביעה שהגישו בני משפחתם של בני הזוג אפרת וירון אונגר שנרצחו בפיגוע ירי בשנת 1996. על פי פסק הדין, על הנאשמים לשלם לבני המשפחה פיצויים בסך של 116 מיליון דולרים. משמעות הפסיקה של בית המשפט הישראלי היא שמשפחת אונגר יכולה לדרוש לאכוף את פסק הדין האמריקאי בישראל, כיוון שנכסים של הרשות נמצאים בארץ.

בא כוחה של הרשות הפלסטינית טען כי הבקשה מהווה תקדים בנוף המשפט הישראלי, "הן משום שמדובר בפסק חוץ שמטיל אחריות על ישות מדינית זרה בגין מעשה טרור, והן משום שמדובר בפיצוי כספי נזקי תקדימי באופן חריג". נוסף על כך טענו עורכי הדין כי לאכיפת פסק הדין הזה דווקא במדינת ישראל יהיו השלכות ציבוריות, מדיניות, ביטחוניות, כלכליות וחברתיות מרחיקות לכת.

השופט אהרון פרקש דחה את הטענות וכתב בהחלטה כי הן הובאו ללא טעם וללא ביסוס: "טענות מסוג זה היה ראוי לתמוך, למשל, בעמדה רשמית של מדינת ישראל", כתב. השופט ציין כי הוא ביקש את הודעת היועץ המשפטי לממשלה באשר לרצונו להצטרף כצד להליך, אך היועץ המשפטי לא הודיע על כוונתו לעשות כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully