וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יפן התפטר מתפקידו

1.9.2008 / 15:40

יסואו פוקודה, הסובל מאחוזי תמיכה נמוכים, הודיע היום כי החליט להתפטר כדי לנסות ולפתור את המשבר הפוליטי ביפן

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יסואו פוקודה, ראש הממשלה של יפן, הודיע היום (שני) כי החליט להתפטר כדי לנסות ולפתור את המשבר הפוליטי במדינה. פוקודה, הסובל מאחוזי תמיכה נמוכים, נאלץ להתמודד באחרונה עם פרלמנט חצוי בו שולטת מפלגת האופוזיציה, שביכולתה לדחות חקיקת חוקים חדשים.

"אם אנו שמים את טובת האזרח בראש סדר העדיפויות, אזי לא יכול להיוווצר מצב של ואקום פוליטי או סתירות במדיניות. אנחנו צריכים צוות חדש שיוציא לפועל את המדיניות של הממשלה", אמר פוקודה בן ה-72. "כדי שמושב הפרלמנט יתנהל כשורה, חשבתי שעדיף שמישהו אחר יעשה את העבודה", הוסיף.

באחרונה, צצו ועלו ספקולציות כי ראש הממשלה יוחלף לפני הבחירות הכלליות שייערכו בספטמבר 2009 . התפטרות פוקודה אין משמעותה קיום בחירות אוטומטיות במדינה. מפלגתו, המפלגה הדמוקרטית הליברלית (LPD ), תריכה לבחור מנהיג חדש ולזכות באמון הפרלמנט אם היא רוצה להמשיך ולהוביל את ממשלת האחדות ביפן.

לדברי פרשנים, מזכ"ל ה-LPD טארו אסו, שר החוץ לשעבר שדעותיו נוטות ימינה, הוא המועמד המוביל לרשת את פוקודה. מיד אחרי ההודעה על התפטרות ראש הממשלה, נחלש מטבע הין מול הדולר והיורו. "השוק אינו אוהב אי ודאות פוליטית", אמר ג'רמי סטרץ', אסטרטג שווקים.

פוקודה, שמרן מתון המעדיף קשרים טובים עם שכנותיה האסיאתיות של יפן, נכנס לתפקיד בספטמבר האחרון לאחר שקודמו שינזו אבה התפטר במפתיע. הוא נהפך לראש הממשלה המבוגר ביותר ביפן מזה 16 שנים. פוקודה הוא בנו של ראש הממשלה לשעבר טקאו פוקודה ומנכ"ל חברת נפט לשעבר.

מאז תחילת כהונתו, היה עד פוקודה לירידה בתמיכה בו על רקע הספקות לגבי כושר ההנהגה שלו מול הפרלמנט החצוי. מפלגת האופוזיציה להוטה להקדים את הבחירות לפרלמנט ולהדיח את המפלגה הדמוקרטית הליברלית.

תוכנית כלכלית שמטרתה לרסן את האינפלציה ולהוריד את המסים שחשף פוקודה ביום שישי לא עזרה להחיות את התמיכה הציבורית בו. סקר של העיתון "ניקיי" הצביע על כך שהתמיכה בפוקודה צנחה ב-9% ל-29%. הספקות לגבי כושר מנהיגותו של פוקודה החריפו לאחר הסכסוך שפרץ בינו לבין הפרלמנט לגבי התוכנית לקיצוץ המסים – תוכנית אותה דרשו המפלגות הקטנות יותר בקואליציה אך שלה התנגדה המפלגה הדמוקרטית ליברלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully