וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לתלמידים: "אל תתייאשו מהפוליטיקאים"

פנחס וולף

1.9.2008 / 15:20

שרת החוץ ציפי לבני שוחחה הבוקר עם תלמידי בית הספר "שבח מופת" בתל אביב ואמרה: "אני רוצה לבקש מכם שלא יימאס לכם מאיתנו"

שרת החוץ ציפי לבני הגיעה הבוקר (שני) לבית הספר "שבח מופת" בתל אביב וקראה לתלמידים שלא להרים ידיים ולהתייאש מהפוליטיקאים. "אני רוצה לבקש מכם שלא יימאס לכם מאיתנו. אם נרים ידיים מהפוליטיקה יקרה מצב של חוסר אמון - וזאת לא נוכל להרשות לעצמנו. יש לנו איומים מבחוץ, אך זה לא פחות חשוב ממה שקורה לנו כחברה".

בנוגע למשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט אמרה לבני "כי כל התבטאות של פוליטיקאי כזה או אחר, לא משנה לאיזה כיוון, הופכת לכלי במו"מ לשחרורו של גלעד. מאז חטיפתו סירבתי לתת יד לזה. גלעד שליט הוא חייל שהמדינה שלחה אותו, יש לנו אחריות כלפיו, ושאלת המחיר וההתנהלות במו"מ צריכה להיות בחדרי חדרים".

לבני התייחסה גם למשא ומתן עם הרשות ואמרה כי "לא נסכים שתקום כאן עוד מדינת טרור או מדינה אסלאמית קיצונית – כמו בלבנון – עם ארגון אסלאמי קיצוני שנוקט בטרור. אנחנו נכנסים לתהליך שבסופו תהיינה שתי מדינות לאום, שכשם שישראל היא הבית הלאומי לעם היהודי המדינה הפלסטינית תהיה הפתרון היחיד, השלם והמלא לפלסטינים באשר הם, כולל הפליטים".

בדבריה לתלמידים התייחסה לבני גם למירוץ לראשות הממשלה ולשאלה האם יש צורך בניסיון כרמטכ"ל או שר ביטחון כדי להגיע לתפקיד. "יש שני שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר שמנסים לקבוע את תנאי הסף לראשות ממשלה כאן – שיהיו קודם כל רמטכ"לים ושרי ביטחון, אך תנאי הסף הם לא כאלה. ראש ממשלה אחראי על הביטחון אך לא רק על הביטחון. ביטחון זה הרבה מעבר לצבא, זה לדעת להסתכל כמה צעדים קדימה, לזהות תהליכים, לבדוק מערכות, לא רק להסתכל על תצלומי האוויר אלא להרים את הראש מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully