וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן: "נחזק את יוקרת ההוצאה לפועל"

עדי שמחוביץ'

1.9.2008 / 15:42

בסיור בלשכת ההוצל"פ בת"א אמר שר המשפטים כי "הפרדת המנגנון ממערכת בתי המשפט תחזק את אכיפת החוק במדינת ישראל"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שר המשפטים, דניאל פרידמן, ערך הבוקר (שני) סיור בלשכת ההוצאה לפועל בתל-אביב. פרידמן נפגש עם נשיאת בית משפט השלום עדנה בקנשטיין ועם יותר מ-20 רשמי הוצאה לפועל. הביקור מסמן את יריית הפתיחה לרפורמה בלשכות ההוצאה לפועל, שפרידמן הוא בין אדריכליה. לדבריו, "הפרדת המנגנון של ההוצאה לפועל (ממערכת בתי המשפט) תחזק את אכיפת החוק במדינת ישראל".

"העובדה שההוצאה לפועל היא חלק מבתי המשפט יוצרת בעיה", אמר פרידמן. לדבריו של פרידמן הבעיה היא אדמיניסטרטיבית ותקציבית: "לגוף ההוצאה לפועל יש דימוי נחות. אנחנו מקימים עכשיו גוף חדש ונדאג ליוקרתו". הגוף החדש, לפי הרפורמה, יקום בבניין נפרד מבית המשפט, עם תקציב נפרד מתקציב בתי המשפט. במסגרת הרפורמה, ימונו רשמים שסמכותם תוגבל להחלטות ובקשות במסגרת ההוצאה לפועל.

בעקבות כך, סמכות רשמי ההוצאה לפועל תורחב. פרידמן גם הרגיע את הרשמים עימם שוחח ואמר להם כי זכויות הרשמים לא ייפגעו וסיכויי הקידום לשפיטה לא ישתנה: "בעניין זה, כל מי שירצה יוכל לפנות אליי באופן אישי", אמר פרידמן לרשמים.

לפני שבוע התחייב שר האוצר רוני בר-און בפני שר המשפטים כי למרות הקיצוצים בתקציב המדינה לשנת 2009, לא ייפגע מהלך בניית המערך העצמי של ההוצאה לפועל. הרפורמה בהוצאה לפועל נועדה לשפר את הליכי הגביה בהוצל"פ. אדם שקיבל סעד יוכל לממש אותו ביתר קלות, ולעיתים אף ללא צורך בעזרת עורכי דין. עם זאת, הרפורמה שומרת גם על זכויות החייבים הנזקקים, "הרפורמה תחזק את אכיפת החוק, עם זאת צריך להיות אנושי עד כמה שאפשר גם לצרכיו של החייב", אמר פרידמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully