וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש מספיק ראיות להגשת כתב אישום נגד רה"מ"

גידי ויניש

1.9.2008 / 13:11

גורם אכיפה בכיר, המעורה בפרטי חקירות אולמרט, סיפר לוואלה! חדשות: "קיימת תשתית ראייתית ברורה נגד רה"מ ב-3 תיקים, גם אם טלנסקי לא יחזור להמשך העדות"

"קיימת תשתית ראייתית ברורה נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט בפרשת המעטפות, בפרשת ראשונטורס ואף בפרשת מרכז ההשקעות", כך אמר היום (שני) גורם אכיפה בכיר שמצוי בפרטי חקירות אולמרט, לוואלה! חדשות. לדבריו, גם אם העד המרכזי מוריס טלנסקי לא יגיע להמשך העדות, יש מספיק ראיות להגשת כתב אישום: "עדויות שאר המעורבים בפרשה, בעיקר זו של אורי מסר, והראיות שנאספו על ידי חוקרי המשטרה הן בישראל והן בארה"ב, מספיקות להגשת כתב אישום נגד אולמרט". לדבריו, "לטלנסקי לא הובטחה חסינות בשום שלב".

על פרשת מרכז ההשקעות אמר: "אולמרט למעשה הפליל את עצמו, בכך שבגרסה שמסר בעניין פרשת המעטפות הודה שהיה בקשר עסקי הדוק עם אורי מסר בזמן שהעניק הטבות למפעל שעו"ד מסר ייצג. ניגוד העניינים בו היה נתון אולמרט בעת שהחליט על מתן ההטבות זועק לשמיים ואינו נתון לפרשנות".

אותו גורם התייחס גם להשפעת התפטרותו הצפויה של אולמרט על המשך החקירה: "ברור שבמידה מסוימת יש להודעה של אולמרט השפעה על ההכרעה בעניינו. צריך לזכור שהפרקליטות נכוותה קשות מפרשת קצב, שטרם הוגש נגדו כתב אישום, למרות טיוטת האישום המאוד חמורה לגביו. יש קולות בפרקליטות שאומרים שצריך לסיים את פרשת אולמרט כמו שבזמנו עשו עם עזר ויצמן ולהסתפק בהתפטרותו של אולמרט ובמחיר הציבורי שהוא שילם ולהימנע מהגשת כתב אישום".

הוא הוסיף, כי "מצד שני ברור לכולם שכבר טיפסנו על עץ גבוה, ואם לא יוגש לבסוף כתב אישום מיד יצאו כל 'הפרידמנים' וה'חיים רמונים' ויצעקו שרדפנו אחרי אולמרט והבאנו להדחתו מבלי שהיה לנו קייס נגדו. הדילמה אם להגיש כתב אישום עברה כבר את השלב המשפטי גרידא והיא תוכרע לפי שיקולים של מדיניות ולפי שיקולי עלות - תועלת של הפרקליטות ושל מזוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully