וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בהולנד: ארה"ב קרובה לתקיפה באירן

טלי גולדשטין

1.9.2008 / 10:30

לפי דיווחים במדינה, שירות הביון ההולנדי החליט להפסיק מבצע שנועד לחבל בתעשיית הנשק באירן, מחשש לתקיפה אווירית קרבה של ארה"ב

שירות הביון ההולנדי הוציא סוכן מ"מבצע ריגול סודי ביותר" בתעשייה הצבאית של אירן מאחר שמפקדיו מאמינים כי התקפה אווירית של ארצות הברית באירן ממשמשת ובאה. לפי דיווחים בעיתון ההולנדי ה"טלחרף", שירות הביון ההולנדי, או ה- AIVD, עצר מבצע ריגול שהיה מכוון לחדור ולחבל בתעשיית הנשק באירן.

"המבצע, שתואר כמוצלח ביותר, הופסק באחרונה בגלל התוכניות לתקיפה קרבה של ארה"ב. היעדים שיופצצו בתקיפה קשורים אף הם למבצע", נכתב בעיתון.

מקורות יודעי דבר אמרו לעיתון כי הסוכן העיקרי במבצע הוחזר להולנד "בגלל שהחלטת ארה"ב צפויה להתקבל בשבועות הקרובים. המידע לגבי פעילות AIVD מועבר גם לשירות הביון האמריקאי ה-CIA”.

סייד מסעוד ג'ייזרי, סגן הרמטכ"ל באירן, הזהיר במהלך סוף השבוע את המערב כי תקיפה צבאית נגד אירן תצית מלחמת עולם שלישית. "דרישות מנהיגי ארה"ב והציונות הגלובלית, שיצרו את המצב הנוכחי בעירק, אפגניסטן, סודן והקווקז, דוחפים את העולם בהדרגה מעבר לתהום", אמר.

ארה"ב סירבה לפסול אפשרות של תקיפה צבאית נגד אירן אם ממשלתה לא תשהה את פעילות העשרת האורניום שלה. המערב חושש כי מטרת העזרת האורניום היא לפתוח נשק אטומי ולא למטרות אזרחיות, כגון ייצר חשמל – כפי שאירן טוענת.

אירן איימה בעבר כי אם תותקף, תגיב בסגירת מיצרי הורמוז, שבקצה הדרומי של המפרץ הפרסי. כך תפגע אירן אנושות במסחר של כל מדינות המפרץ בכלל, ובמסחר הנפט בפרט, וזאת משום ש-40% מהנפט העולמי עובר דרך המפרץ הפרסי. ארצות הברית, שמחזיקה את הצי החמישי שלה במפרץ הפרסי, התחייבה להשאיר את המעבר פתוח ויהי מה.

בתוך כך, הודיע סגן שר החוץ האירני אלירזה שייח' ביום שישי כי בידי המדינה 4,000 צנטריפוגות פעילות להעשרת אורניום. שייח' הוסיף ואמר כי 3,000 צנטריפוגות נוספות נמצאות בשלבי התקנה. בכך ממשיכה אירן את פיתוח תוכנית הגרעין שלה, למרות מאמציהן של מעצמות העולם לעצור את התוכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully