וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "ישראל אינה רוצה בשלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.9.2008 / 9:41

מתקפה קשה של העיתון הממסדי הסורי המייצג את עמדת המשטר: "ישראל מבצעת בשטחים הכבושים פשעי מלחמה קשים ביותר"

העיתון הממסדי הסורי "תישרין" תוקף בחריפות את ישראל. במאמר המערכת של העיתון המתפרסם היום (שני), נכתב כי ישראל היא הסיבה המרכזית לכל המשברים באזור ומקור הסכנה היחיד על ביטחון האזור ויציבותו. במאמר, המייצג את עמדת המשטר הסורי, נכתב עוד כי ישראל פוגעת בשלום העולמי וכי היא אינה כלל מעוניינת בשלום במזרח התיכון.

"בימים אלו מבצעת ישראל בשטחים הערבים הכבושים את פשעי המלחמה הקשים ביותר", מפרט כותב המאמר. "בשל המצור הרצחני שישראל מטילה על רצועת עזה, מיליון וחצי פלסטינים בעזה עומדים בפני מוות איטי". בנוסף תוקף העיתון את ישראל שגם אחרי כל התקפותיה על לבנון, היא ממשיכה לאיים במתקפה גדולה נגדה "כנקמה על התבוסה שהנחיל לה חיזבאללה".

"ישראל גם מאיימת על אירן והיא אינה מסתירה את הכנותיה הצבאיות לקראת מתקפות אוויריות על מתקניה הגרעיניים", ממשיך כותב המאמר. "כל המתקנים הללו הם מתקנים לצורכי שלום הנמצאים תחת פיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית". אולם מעל הכל מאשים המאמר את ישראל בהפניית עורף לשלום. "ישראל דוחה באופן פומבי ומתגרה את יסודות השלום הצודק והכולל באזור והיא מתכוונת לפגוע בכל מאמצי השלום".

"לאחר כל מה שנכתב – האם אין זה מפתיע שארצות הברית ומספר מדינות מערביות ממשיכות להעניק חיפוי לישראל ולשתוק לנוכח מתקפותיה וסירובה לשלום ולעיתים אף מעודדות אותה לתקוף? כפי הנראה מדובר באחת מתוצאות המדיניות האמריקאית באזור", מסכם כותב המאמר.

בתוך כך, מקורות טורקים הביעו בפני עיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון חשש כי הסבב החמישי של השיחות הבלתי ישירות בין ישראל לסוריה יידחו. השיחות היו אמורות להתנהל בשבוע האחרון של חודש אוגוסט. לדברי המקורות, ישראל מתמהמהת באישור הגעתה לסבב. הגורמים חוששים כי דבריו של אסד בעניין נכונות ארצו לפרוש טילים רוסים בסוריה הכשילו את המגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully