וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן ומשעל ייפגשו בקרוב בקהיר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.9.2008 / 8:49

לפי דיווחים בעולם הערבי, יו"ר הרשות ובכיר חמאס ישתתפו בשיחות שייערכו במצרים עוד כחודש. א-זהאר: "אבו מאזן רוצה דיאלוג אך לא פיוס"

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ישתתפו בשיחות חמאס-פתח שייערכו בקהיר בראשית חודש אוקטובר. כך מסר מקור פלסטיני המוגדר כ"מהימן" לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. "שתי המשלחות, של חמאס ופתח, ייפגשו לראשונה לאחר עיד אל-פיטר (החג המציין את סוף חודש רמדאן – נ.י), במסגרת דיונים של כל הפלגים הפלסטינים בקהיר", הוסיף.

לדברי המקור, "אבו מאזן התחייב במכתב ששלח לנשיא מצרים חוסני מובארק להשקיע כל מאמץ אפשרי על מנת להביא להצלחת הדיאלוג עם חמאס". במכתבו ציין עוד יושב ראש הרשות כי על מנת להביא את הסגר על עזה לקץ, אין מנוס משליחת כוחות ערביים לרצועת עזה שיסייעו בבניית מנגנוני הביטחון על בסיס מקצועי.

בתוך כך, בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר אמר כי המשבר בין חמאס לפתח יוכל להיפתר רק בתנאי שהרשות הפלסטינית בהנהגת אבו מאזן תפסיק להסתתר תחת החסות האמריקאית-ישראלית ובתנאי שאבו מאזן ירצה להתפייס במקום רק לקיים דיאלוג. בשיחה עם עיתון כוויתי אמר א-זהאר כי "אבו מאזן כל הזמן קורא לקיים דיאלוג אך הוא אינו קורא להתפייסות עם חמאס". בנוסף האשים א-זהאר את פתח שאינו נוקט בצעדים במטרה לנהל דיאלוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully