וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוסטב יעלה לארה"ב 30 מיליארד דולר

טלי גולדשטין

1.9.2008 / 11:02

לפי ההערכות, הוריקן גוסטב יזרע נזק גדול יותר מאשר הוריקן קתרינה, כ-75 אלף בתים ייהרסו. ניו אורלינס הפכה לעיר רפאים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

קרוב ל-2 מיליון בני אדם נמלטו מאזור החוף של לואיזיאנה ביממה האחרונה, בעקבות הגעתה לאזור של סופת ההוריקן גוסטב, שהוגדרה על ידי ראש עיריית ניו אורלינס ריי נייגין כ"אם כל הסופות".

על פי הערכות, בניו אורלינס נותרו רק כעשרת אלפים בני אדם ו-200 אלף כבר עזבו, והיא הפכה לעיירת רפאים. ראש העיר ניייגין הכריז היום (שני) על עוצר בעיר, והזהיר כי בוזזים שיתפסו יוענשו בחומרה וישלחו מיד לבית הסוהר אנגולה שבלואיזיאנה. מושל לואיזיאנה בובי גי'נדל אמר כי "הסופה עדיין מסוכנת מאוד". לדבריו, "עדיין לא מאוחר מדי להתפנות, ואני ממליץ לעשות זאת".

ג'רי סניד, מנהל שירותי החירום בניו אורלינס, מסר כי סוכנויות ממשלתיות פינו 18 אלף תושבים ללא אמצעי תחבורה. כמו כן, פונו חולים וקשישים ממוסדות סיעודיים בעיר. טיסות צ'רטר במימון פדרלי העבירו אלפי מפונים לערים אחרות בדרום ארה"ב.

הסופה, שמוגדרת כעת כהוריקן בעוצמה שלוש, עשתה את דרכה מכיוון האיים הקאריביים עם רוחות בעוצמה של 200 קמ"ש, ,והיא צפויה לפגוע בחוף באזור לואיזיאנה בשעות הקרובות. עם זאת על פי הערכות מרכז החיזוי בארה"ב, היא לא תתחזק לבסוף וכנראה לא תגיע לדרגה ארבע המסוכנת. תעשיות הנפט בטקסס ובסביבת ניו אורלינס, שמהוות כרבע מכלל התעשייה בארצות הברית, העדיפו שלא לקחת סיכון וסגרו כמעט את כל מתקני הקידוח באזור מפרץ מקסיקו.

בשל סופת ההוריקן החליט ג'ון מקיין המתמודד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית לשנות את לוח הזמנים של הועידה הרפובליקנית, שהייתה אמורה להיפתח היום. "אין ספק שעלינו לשנות את האירוע המפלגתי לקריאה לאומית לעזרה", אמר מקיין לכתבים לאחר שביקר במרכז החירום בעיר ג'קסון, מיסיסיפי. "אני מורה על שינויים בתוכנית לפתיחת הוועידה".

לפי הערכות, עלויות נזקי גוסטב יסתכמו ב-32.8 מיליארד דולר, 75 אלף בתים יהרסו, בהם 180 בתי חולים ו-1,100 תחנות משטרה וכיבוי. מושל מיסיסיפי היילי ברבור אמר כי סוכנויות הממשלה מוכנות הרבה יותר טוב מאשר היו בעבר, אך "מי שחושב שהכל יתנהל בצורה מושלמת, אינו יודע על מה הוא מדבר".

בתוך כך, הסופה הטרופית האנה כבר תופסת תאוצה באוקיינוס האטלנטי והיא צפויה לפקוד את דרום מזרח הבהאמס ביומיים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully