וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: יוכרו זכויות חברת קצין שנהרג

עדי שמחוביץ

1.9.2008 / 1:43

ביהמ"ש העליון החליט להעניק הכרה לפי חוק התגמולים לסיגל ביטון, שהייתה בת זוגו המוכרת בציבור של לירון יוגב ז"ל

בית משפט העליון הפך היום את החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה וקבע: בת זוגו של קצין שנהרג בתאונת אימונים ומוכרת כידועה בציבור זכאית להכרה לפי חוק התגמולים. בני הזוג, סיגל ביטון ולירון יוגב ז"ל, הכירו עוד בתקופת התיכון ויצאו כשש שנים עד שנפרדו בתקופת השירות הצבאי. ארבעה חודשים לפני שנהרג לירון בתאונת אימונים, חזרו השניים לגור יחד בדירה שכורה ואף החלו לדבר על חתונה בקיץ 2001.

לאחר מותו של לירון, הכיר צה"ל בסיגל כ"ידועה בציבור של משרת קבע שנפטר". אך כשפנתה מאוחר יותר למשרד הביטחון, בבקשה שיכיר בזכותה לפי חוק התגמולים, בקשתה נדחתה. משרד הביטחון נימק החלטתו כי אין היא עומדת בתנאים להכרה בה כידועה בציבור. בהחלטתו היום כתב השופט אליעזר ריבלין כי על סמך העדויות והראיות שהובאו, בני הזוג קיימו חיי אישות כבעל ואישה וניהלו משק בית משותף: "מערכת היחסים בין המבקשת למנוח נבנתה בהדרגה במשך כשש שנים, המרצתן נתהדקה היא ובאה לכלל קיום חיי אישות, מגורים משותפים וניהול משק בית משותף. הקשר היה עמוק ויציב והתהדק בהדרגה עד אשר השתכלל לכדי מגורים משותפים, חיי אישות וניהול משק בית משותף. הצהרתם של בני הזוג על כוונתם להינשא זה לזו בעתיד הקרוב, מחזקת את המסקנה כי הם עברו את אותו 'מבחן סף' הנדרש ויצאו מגדרו של שלב הניסיון".

עוד הוסיף השופט ריבלין כי העובדה שלבני הזוג לא היה חשבון בנק משותף אין משנה את המסקנה כי חיו חיים משותפים. השופט אלייקים רובינשטיין הוסיף כי קטיעת הקשר נעשתה שלא ברצון בני הזוג: "אילו היינו שואלים את בני הזוג מתי מבחינתם יהפכו –משפטית ורכושית לזוג, האם היו מייחסים מימד זה של הזוגיות לחיים שהחלו לקיים או למועד החתונה הצפוי?".

עו"ד יעקב גרינולד, פרקליטה של סיגל ביטון, אמר הערב כי סיגל עברה דרך ארוכה עד להחלטה שהתקבלה היום "בית המשפט העליון הפך את ההחלטה והגיע למסקנה הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully