וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרה לסגנית מקיין וכבר נתפסה על שקר

טלי גולדשטין

31.8.2008 / 22:06

שרה פיילין ידועה בהתנגדותה למימון פדרלי, כמו מקיין, אך ב-2006 שמחה לקבל את מימון הקונגרס לבניית גשר באלסקה

המתקפה התקשורתית והפוליטית נגד שרה פיילין, מושלת אלסקה והמועמדת לתפקיד סגנית הנשיא של הרפובליקני ג'ון מקיין, עדיין בחיתוליה וכבר נחשפים פרטים מפוקפקים לגבי התנהלותה בתפקיד המושלת. ה"טלגרף" הבריטי דיווח היום (ראשון) כי פיילין הטעתה את תומכי המפלגה הרפובליקנית כשהוצגה לאומה כמועמדת לסגנות הנשיא. לפי הדיווח, מושלת אלסקה הצעירה מסרה גירסה מטעה של פרשה העוסקת בבניית גשר שנוי במחלוקת במדינה הצפונית כשהעניקה את נאום הבכורה שלה ביום שישי.

בפני קהל מריע באוהיו, אמרה פיילין קבל עם ועדה כי דחתה הצעה מהקונגרס האמריקאי למימון בניית "גשר לשום מקום", שאמור היה לקשר בין האי גרבינה לשדה התעופה קטצ'יקן שבדרום מזרח אלסקה, המשמש כ-20 אלף נוסעים בשנה. מקיין חזר והדגיש שוב ושוב במהלך הקמפיין שלו כי הפרויקט המדובר, שעלותו נאמדת ב-200 מיליון דולר, הוא סמל לבזבזנות של הממשל הפדרלי.

בעוד פיילין מציגה עצמה לרפובליקנים ולעם האמריקאי כולו, היא אמרה: "אני תומכת ברפורמה להביא לקץ המימון הפדרלי של פרויקטים שונים. למעשה, אמרתי לקונגרס בזמנו 'תודה, אך לא תודה' לגבי פרויקט הגשר. אם המדינה שלנו רוצה גשר, נבנה אותו בעצמנו".

עם זאת, מראיון שהעניקה לעיתון "אנקורז' דיילי ניוז" ב-2006 , במהלך הקמפיין שלה לתפקיד המושלת, עולה כי פיילין החזיקה בדעה שונה לגמרי בעניין. כשנשאלה האם תתמוך בהמשך המימון הפדרלי של הגשר, ענתה: "כן. הייתי רוצה לראות את הפרויקטים הקשורים לתשתיות באלסקה יוצאים לפועל מהר יותר. חלון ההזדמנויות הוא עכשיו – בעוד הקונגרס מוכן לעזור".

כשמימון הקונגרס בוטל בגלל הסערה שפרצה וושינגטון לגבי עלויות הפרויקט, פיילין ביטלה את הפרויקט בצער. "למרות העבודה הרבה של הצירים שלנו בקונגרס, חסרים לנו 239 מיליון דולר על מנת לממן את הפרויקט במלואו. ברור כי הקונגרס אינו מעוניין להשקיע עוד כסף בגשר", אמרה.

בעוד גדוד של אנשי מטה ברק אובמה, המועמד הדמוקרטי לנשיאות, עושה דרכו לאלסקה כדי לחטט בעברה של פיילין, היא צפויה לעמוד בפני מספר שאלות לא נעימות בשבועות הקרובים. לאחר פחות משנתיים בתפקיד המושלת, להן הקדימו שתי כהונות כראש העיר הקטנה ווסילה, רבים מיהרו להכריז על פיילין כמועמדת חסרת ניסיון לתפקיד כה חשוב.

מקיין ואשתו נרתמים להגן על פיילין

דובר מטה מקיין אמר בתגובה כי, "השקפותיה של פיילין בנוגע לגשר ובזבזנות ממשלתית, ברורה וגלויה". עם זאת, ב-2007, קיבלה אלסקה את המימון הפדרלי הגבוה ביותר לנפש – 506.34 דולר. בנוסף, היא תמכה בהעלאת המסים על תעשיית הנפט של אלסקה ואישרה סובסידיה ממשלתית בסך 500 מילון דולר לחברה קנדית שרצתה לבנות צינור גז טבעי שיעבור דרך אלסקה.

פיילין נתונה כבר תחת חקירה של ועדת האתיקה של אלסקה בנוגע לפיטוריו של וולטר מונגן, האחראי על ענייני הציבור במדינה, לאחר שזה סירב לפטר לפטר את גיסה לשעבר מייקל ווטן. ווטן, שוטר סיור שנאשם במספר עברות בעודו נתון בעיצומו של מאבק משמורת עם אשתו, אחותה של פיילין.

בראיון לרשת "פוקס", הגן מקיין על פיילין מפני כל מקטרגיה הטוענים כי היא חסרת ניסיון, במיוחד בכל הנוגע למדיניות חוץ. מקיין אמר כי פיילין היתה בכוויית וביקרה את החיילים האמריקאים המוצבים שם. "יש לה ניסיון של 12 שנה בפוליטיקה, לרבות נסיעה לכוויית. אני גאה בה שהפגינה כזה כושר שיפוט", אמר. אשתו של מקיין סינדי, יצאה אף היא להגנת פיילין. בראיון לרשת ABC, אמרה סינדי כי לפיילין ידע רב והבנה בענייני רוסיה מאחר שמדינתה היא המדינה האמריקאית הקרובה ביותר לרוסיה מבחינה גיאוגרפית. "זכרו, אלסקה היא המדינה הקרובה ביותר בארה"ב לרוסיה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully