וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון: "למזוז יד קלה בפסילת מינויים"

פנחס וולף ועדי שמחוביץ

31.8.2008 / 20:36

מינוי חדש במקרקעי ישראל הצית מחדש את המאבק בין רמון ליועמ"ש. מזוז: "עובדה שאישרתי מינוי של עבריין מין לתפקיד המשנה לרה"מ"

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) בישיבתה השבועית, את מינוי ירון ביבי למנהל מינהל מקרקעי ישראל. מינויו של ביבי לא עבר בשקט והעלה שוב את הדיון על מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה. השר חיים רמון האשים את היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז ב"יד קלה" בכל הקשור לפסילת מינויים. מזוז מצדו הביא מספר דוגמאות למקרים בהם לא פסל מינויים למרות שהיו שנויים במחלוקת, ובראשם מינויו של רמון למשנה לראש הממשלה על אף הרשעתו בעבירת מין. "הטענות בדבר רודנות משפטית מופרכות ומשוללות יסוד", אמר מזוז.

עניין מינוי מנהל למינהל מקרקעי ישראל החל כבר לפני מספר חודשים. שר הבינוי והשיכון, זאב בוים, לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, ובתיאומו הקים ועדה לאיתור מועמדים לתפקיד מנהל מינהל מקרקעי ישראל. הוועדה המליצה על שלושה מועמדים הראויים ביותר: יואל לביא, ירון ביבי ואריה בר. סמוך להמלצות הועדה, התפרסמו ידיעות, לפיהן מעדיף השר את יואל לביא, ראש עיריית רמלה, לתפקיד. עם פרסום ידיעות אלה, הגיעו פניות של גופים שונים נגד מינויו של לביא בשל התבטאותו נגד המגזר הערבי ותלונות שהוגשו נגדו למשטרה על-ידי מבקר עיריית רמלה.

היועץ המשפטי לממשלה ביקש בדיקה דחופה בעניין, ובחוות דעת שמסר באפריל לשר בוים נכתב: "במקרה שלפנינו, עומדים בפני הממשלה מועמדים, בעלי כישורים דומים. מינוי אחד מהם, מר לביא, יגרום לפגיעה קשה באמון הציבור ובמערכת השלטון. אני סבור כי הממשלה אינה רשאית, מבחינה משפטית, למנותו לתפקיד". עתירה שהגיש לביא לבג"ץ נגד החלטתו של מזוז נדחתה.

"דבר בלתי תקין"

המשנה לראש הממשלה רמון התייחס למינוי בישיבת הממשלה הבוקר, ואמר כי "כשהיועץ המשפטי לממשלה מתייחס ונותן חוות דעת לגבי חוק, חוות דעתו קובעת. אך שחוות הדעת מתייחסת לעניין של סבירות ואמון הציבור –אלו נושאים שנמצאים במישור הציבורי והפוליטי והממשלה יכולה להחליט גם בניגוד לדעת היועץ המשפטי לממשלה". רמון הוסיף ואמר כי "העובדה שהיועץ המשפטי אסר להביא נושא לדיון בממשלה זה דבר בלתי תקין. אין לו זכות וטו לדיונים בממשלה".

מזוז לא נשאר חייב וענה כי מתפקידה ומחובתה של המערכת המשפטית למנוע ולבלום פעולות לא חוקיות של הרשות המבצעת, "נראה כי הטענות בעניין זה משקפות אי-רצון, או העדר יכולת להבין, כי גם שר וגם ממשלה כפופים לחוק".

זו לא הפעם הראשונה לחילוקי דעות וחילופי דברים חריפים בין רמון למזוז. מזוז היה זה שהחליט על הגשת כתב אישום נגד רמון ב-2006. ולפני כחודשיים, בפורום העסקים של אוניברסיטת בר אילן תקף רמון את מזוז, ואמר: "היועץ המשפטי הפך לכפייה משפטית. ייעוץ זה דבר יפה. או שאתה מקבל אותו או שלא, אך לא כך פני הדברים היום. הייעוץ הפך לקביעת מדיניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully