וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בפ"ת: "לאתיופים אין היכן ללמוד"

נעמה טלמור

31.8.2008 / 20:02

הלימודים בעיר לא יפתחו מחר עקב האפליה, לטענת מועצת ההורים, כנגד תלמידים אתיופים. העירייה: הלימודים יפתחו כסדרם

מועצת ההורים העירונית בפתח תקווה תשבית החל ממחר (שני) את הלימודים בכל מוסדות החינוך בעיר מגני הילדים ועד בתי הספר בתיכוניים. זאת, לטענת ההורים, בעקבות תופעת גזענות מתמשכת כנגד בני העדה האתיופית, ועקב בעיות בטיחות קשות של מבני המוסדות לחינוך בעיר.

"אנחנו יודעים על כ-80 תלמידים, בני העדה האתיופית בעיר, שאינם יודעים היכן ילמדו החל ממחר", אמר גדי יפה, חבר מועצת ההורים העירונית לוואלה! חדשות. "האתיופים הולכים לבתי ספר דתיים", מדגיש יפה, "אולם בתי הספר הדתיים הפרטיים בעיר ממשיכים לסרב לקבל את התלמידים האתיופים, על פי המספר היחסי שהתחייבו לקבל. הדבר יוצר מצב אבסורדי. בתי הספר הממלכתיים הדתיים ובתי הספר של ש"ס ואגודת ישראל אינם עומדים בעומס, וכך אין לאתיופים היכן ללמוד", אמר.

בעיה נוספת עליה מצביעים ההורים היא המבנים בהם לומדים הילדים. "למרבית בתי הספר בעיר אין רשיונות הפעלה מטעם משרד החינוך", מדגיש יפה, "אי אפשר ללמוד בצורה הזו. על אף הבטחות חוזרות ונשנות של העירייה דבר לא נעשה. נשבית הלימודים החל ממחר".

גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה אהוד אלמרט, התייחס הבוקר לטענות על אפליה נגד העדה האתיופית בפתח תקווה, ואמר כי אם הבעיה לא תפטר במהרה, "יישקלו צעדים נוספים בהם תנקוט הממשלה, מעבר לסנקציות שיכול משרד החינוך להפעיל על העירייה".

"החלטות ועד ההורים אינן רלבנטיות"

"שנת הלימודים בפתח תקווה תפתח כסדרה. 15 ילדים חדשים שהגיעו לכאן ביום חמישי ממרכזי הקליטה אמורים להיות משובצים בבתי הספר במהלך השבוע הקרוב לאחר שיעברו את כל ועדות ההשמה שאמורות לבחון יכולותיהם", אמר בתגובה חזי חקאק, דובר עיריית פתח תקווה לוואלה! חדשות. לדבריו, מבחינתנו החלטות ועד ההורים אינן רלבנטיות".

"בשבועות האחרונים שובצו במוסדות החינוך כל 101 הילדים יוצאי אתיופיה וצריך לזכור שפתח תקווה קולטת גם היום ילדי יוצאי אתיופיה המגיעים אלינו ממרכזי הקליטה ובתיאום עם משרד החינוך אנו עושים את המירב על מנת לשבצם ולא לשבש את שילובם במערכת הלימודים המקומית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully