וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: כמיליון וחצי תלמידים חזרו ללימודים

נעמה טלמור

1.9.2008 / 8:10

שנת הלימודים נפתחה הבוקר ובמשרד החינוך אופטימיים. "יש קונצנזוס שהממשלה שמה את החינוך בראש סדר העדיפויות". כ-135 אלף תלמידים עלו לכיתה א'

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

הלימודים בבתי הספר החלו הבוקר: 1,466,829 תלמידים פקדו את הכיתות בבתי הספר היסודיים והעל היסודיים. לפי נתוני משרד החינוך, חל גידול טבעי של למעלה מ-20 אלף תלמידים שילמדו ב-4,021 בתי ספר ברחבי הארץ. כ-135 אלף תלמידים עלו היום לכיתה א'. עוד עולה, כי כ-130 אלף מורים החלו ללמד היום בבתי הספר, ירידה של למעלה מ-2,000 מורים מהשנה שעברה. זאת לאור העובדה שמשרד החינוך מתווה מדיניות של הוספת שעות לכל מורה וצמצם את מספר עובדי ההוראה.

הרפורמה בחינוך "אופק חדש" תיושם ב-813 בתי ספר, מתוכם 30 בתי ספר של החינוך המיוחד ו-56 חטיבות ביניים. לפי תוכנית "אופק חדש", שכר המורים ההתחלתי בבתי הספר היסודיים יעמוד על סכום של 5,300 שקל. כמו כן, למעלה מ-23 אלף מורים יכנסו בשנה הבאה לעבוד במסגרת הרפורמה.

שרת החינוך יולי תמיר אמרה, כי "יש קונצנזוס שהממשלה הזו הובילה מערכת שהחינוך עומד בראש סדר העדיפות שלה. ראש הממשלה תיקצב את החינוך באופן חריג ואני שמחה על כך". לדבריה, "בתשובה לטענה הבלתי נכונה שהיום קל יותר להתקבל להוראה, אנו רואים עלייה ברף הפסיכומטרי של הסטודנטים להוראה. אם בשנת תשס"ו עמד הרף על ציון סף של 534 בפסיכומטרי בשנת תשס"ח הוא עומד על 545.

תכנית חומש במגזר הערבי

"אנחנו אסירי תודה למורי ישראל. המורים והמנהלים חוזרים מחר לבית הספר והם רוצים ובצדק שמישהו יגיד להם תודה", אמרה תמיר, "הרפורמה נועדה להחזיר שעות למערכת ועל אף שזה לא האידיאל, בכל שנה תהיה תוספת של 30 מיליון שקלים לשעות לימוד במערכת החינוך". שרת החינוך ציינה כי לפי דעתה יש ללמד יותר מתמטיקה ומדעים וצריך להחזיר את השעות הללו למערכת. לפי הנתונים שבידינו, יש קשר ישיר בין מספר השעות של לימודי מדעים לבין הצלחת התלמיד במבחנים.

שרת החינוך הציבה יעד לבחינת הרפורמה בחינוך ואמרה כי "בבתי הספר בהם מבוצעת הרפורמה אנו רוצים להגיע תוך שנה עד שנתיים לכך שהתלמידים יעמדו ביעדים של קריאה, כתיבה וחשבון". לדבריה, "לא יכול להיות מצב בו ילד יסיים בית ספר יסודי ולא ידע קרוא וכתוב", אמרה. תמיר התייחסה לכך שהמשלה תצטרך להשקיע תקציבים בתשתיות בתי הספר. לדבריה, "מה שקורה הוא שהממשלה בונה מוסדות חינוך ולא מתחזקת אותם וכך קורה שרשויות חזקות מתחזקות את המבנים והחלשות לא".

משרד החינוך יתחיל השנה תוכנית חומש בחינוך במגזר הערבי. הרעיונות בבסיס התכננית יהיו קידום הישגי התלמידים הערבים בשפה הערבית, חתירה להישגים ערכיים חברתיים ולימודיים, קידום פעולות נוער ופיתוח סביבת לימודים מתקדמת.

בנוסף, ב-56 חטיבות ביניים יתקיים ניסוי בו תשולב רפורמת אופק חדש יחד עם פרוייקט חינוך אישי, מה שיעניק לתלמידים שני מחנכים בכל כיתה ושש שעות שבועיות נוספות לכל מורה, לצורך מפגש פרטני עם קבוצות תלמידים קטנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully