וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בוליביה עם האינדיאנים, ההמונים נגד

טלי גולדשטין

31.8.2008 / 16:23

נשוא בוליביה הורה על קיום משאל עם בנוגע לחוקה חדשה שאמורה להעניק כוח לרוב האינדיאני במדינה. ההמונים יצאו לרחובות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

עימותים חריפים פרצו ביום שישי בין תומכי ומתנגדי הנשיא הבוליבי אבו מוראלס לאחר שהוא הורה על קיום משאל עם בדצמבר לגבי חוקה חדשה במדינה.

מוראלס תומך בשינוי בחוקה על מנת להעניק יותר כוח לרוב האינדיאני במדינה ולהגדיל את שליטת המדינה על הכלכלה. לדברי מקטרגיו, החוקה החדשה תעניק לנשיא יותר מדי כוח.

האלימות פרצה בין שני המחנות ברחובות העיר סנטה קרוז לאחר שמעל לאלף מתומכי מוראלס הגיעו לכיכר המרכזית של העיר כדי לחגוג את הצו של מוראלס.

רוב האוכלוסייה בבוליביה היא ממוצא אמריקאי-ילידי (אינדיאני). חלקם של האמריקאים הילידים באוכלוסייה מוערך ב-56 עד 70 אחוזים. כ-10 עד 15 אחוזים מן התושבים הם ממוצא אירופי. רובם ממוצא ספרדי, ומיעוטם צאצאי מהגרים מגרמניה, אוסטריה ומדינות אירופיות נוספות. כ-30 עד 40 אחוזים הם מסטיסוס, בני תערובת של אירופים וילידים אמריקאים. כחצי אחוז מן התושבים הם ממוצא אפריקאי, וכן קיימים מיעוטים קטנים של צאצאי מהגרים מסין, מיפן, ומן המזרח התיכון. התושבים הם ברובם הגדול נוצרים קתולים.

אבו מוראלס הוא האינדיאני הראשון שנבחר לתפקיד נשיא בוליביה. מוראלס הוא גם מנהיג מפלגת "תנועה לעבר הסוציאליזם". ב-1 במאי 2006 הודיע מוראלס על הלאמת כל חברות הנפט והאנרגיה במדינה. כמו כן הורה לצבא להשתלט על שדות נפט וגז ומתקני אנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully