וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילואימניקים: "הרמטכ"ל מצפצף עלינו"

יהושע בריינר

31.8.2008 / 15:11

עמותת "בלתם" הגיבה בזעם על החלטתו של אשכנזי להעניק הטבות רק למי ששירת יותר מ-22 ימים בשנה. "הרמטכ"ל מפלה בין חיילים"

"צריך לתגמל את החיילים שמשרתים שירות ארוך ומיוחד, גם אם פירוש הדבר שלא כל חיילי המילואים ייהנו מכך", כך מסר הרמטכ"ל גבי אשכנזי בתשובתו לעתירת ארגון המילואים "בלת"ם" וח"כ אבשלום וילן (מרצ) נגד החלטתו, לפיה רק מי ששירת יותר מ-22 ימי מילואים בשנה יזכה לתגמול של אלפי שקלים. כזכור, על פי חוק המילואים החליט הרמטכ"ל כי רק מי ששירת יותר מ-22 ימי מילואים בשנה במהלך 2007 יזכה החל מ-1 בספטמבר בתגמול של אלפי שקלים. לדברי המילואימניקים, החלטת אשכנזי מפלה בין המשרתים, כך ש-90 אחוזים מכלל אנשי המילואים לא יזכו כלל לתגמול.

בתשובה שהגישה פרקליטות המדינה בשם אשכנזי, נכתב בין היתר כי התגמול ממס הכנסה הוא רק חלק ממערך הטבות כולל שניתן לחיילי המילואים, וכי מההטבה יהנו כ- 40,000 אנשי מילואים. "אם תתקבל טענת העותרים", נכתב בתשובה, "40,000 איש יהיו היקף הנפגעים הפוטנציאלי". בהמשך התשובה אומר צה"ל כי קו הגבול, 22 ימי מילואים לפחות, עתיד לרדת עד 2010, כך שגם שירות של 16 ימים יזכה לתגמול הנוסף.

טענה נוספת של צה"ל היא שמכיוון שהכסף אמור לעבור החל ממחר לאנשי המילואים והעתירה התקבלה ביום רביעי האחרון, לא ניתן טכנית להחזיר את סכומי הכסף בחזרה לקופת המדינה.

תגובת צה"ל עוררה תגובות נזעמות בקרב המילואימניקים. "תשובת צה"ל והרמטכ"ל לבג"ץ היא צפצוף על מאות אלפי אנשי מילואים", אומר רועי רון, יו"ר עמותת "בלתם", "בתשובה נטען שאנשי המילואים מקבלים גם הטבות אחרות, אלא שבפועל שום משרד ממשלתי לא עשה דבר כדי לקדם את ההטבות לאנשי המילואים. התגמול ממס הכנסה הוא התגמול המרכזי בחוק המילואים, ולא ייתכן שרק עשרה אחוזים יהנו ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully