וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממה עשוי יהלום? אפר, שיער וחיות מחמד

31.8.2008 / 14:46

חברות ברחבי העולם משתמשות בחומרים לא שגרתיים להכנת יהלומים סינתטיים שמשמשים כמזכרות ייחודיות לכל החיים

יהלומים הם באמת לנצח. אלגורדנצה, חברה קטנה בדרום מזרח שוויץ, משתמשת באפרם של מתים כדי להכין יהלומים שיהוו מזכרת תמידית ליקיריהם. המחירים מתחילים ב-5,000 יורו (7,488 דולר).

"יש אנשים שמוצאים ניחומים בהליכה לבית קברות והתאבלות, והם מותירים את אבלם בבית הקברות", אומר יו"ר אלגורדנצה ואייט ברימר. "יש אנשים שמסיבות שונות לא רוצים לערוך פרידה שכזו. באופן מפתיע, אלה בעיקר נוצרים. הם אומרים 'למה שאצטרך להיפרד? בכל מקרה, אראה את בן-זוגי בגן עדן בעוד 15 שנה'".

הטכנולוגיה של ייצור יהלומים מלאכותיים פותחה לראשונה על-ידי ג'נרל אלקטריק בשנות החמישים. זו טכנולוגיה שמחקה את היהלומים בטבע באמצעות חשיפת פחמן ללחץ עצום וטמפרטורה גבוה מאוד. אלגורדנצה – שמשמעות שמה "זיכרון" – היא אחת מקומץ חברות שמציעות יהלומים מלאכותיים, שנעשו יותר נפוצים עם ההתפתחויות הטכנולוגיה.

בארה"ב ובבריטניה, לדוגמה, פועלות חברות המציעות יהלומים עשויים משיער של אנשים חיים או של מתים שנקברו. חברת לייף-ג'ם (LifeGem) אפילו מציעה יהלומים עשויים מחיות מחמד מתות. יהלומים סינתטיים נעשו כה נפוצים, עד שכיום הם זוכים לדירוג כך שהקונים יוכלו להעריך את שוויים.

ברימר זיהה לראשונה פוטנציאל עסקי ביהלומי זיכרון לאחר זנפגש עם כימאי רוסי, שהסביר לו כיצד אפשר לייצר אבני חן במעבדות. ברימר חשב בתחילה כי מרבית לקוחותיו יהיו צעירים, אבל הוא ושותפו הופתעו לגלות כי הלקוחות מגיעים מכל שכבות הגיל.

בובי ת'ורמן בחר לבקש מחברת לייף-ג'ם להכין יהלום משילוב של שערות שלו ושל משפחתו. "משפחתי תנצור את היהלום הזה לדורי דורות, ואני מעריך כי משפחות אחרות ירצו לעשות אותו הדבר", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully