וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה עתירת האם להגיע להלוויית בנה

נתיב נחמני

31.8.2008 / 18:25

אולגה בוריסוב, החשודה כי הטביעה את בנה בסופ"ש, עתרה לבג"ץ בבקשה להשתתף בהלווייתו. האם ערערה לאחר שהמחוזי דחה בקשתה

בית המשפט העליון דחה הערב (ראשון) את עתירתה של אולגה בוריסוב, להשתתף בהלווית בנה אלון בן הארבע. האם חשודה כי הטביעה את בנה למוות בסוף השבוע בחוף הים בבת ים. העתירה הוגשה לאחר שבית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה את העירעור שהגישה בוריסוב, וסרב לאפשר לה להשתתף בהלווית בנה, שמתקיימת הערב, מחשש שבעלה ובני משפחתו ינסו לפגוע בה.

עו"ד טלי גוטליב שמייצגת את בריסוב, טענה בדיון במחוזי, כי מרשתה איננה קובלת על מעצרה אלא רק מבקשת להשתחרר לשעה קלה כדי להשתתף בהלווית בנה ולהיפרד ממנו. גוטליב הדגישה כי אמנם "זו נשמעת בקשה מופרכת שקל לסרב לה, אבל אפילו משפחת בעלה חושבת שהיא צריכה להיות שם". לדבריה "לוויה היא פעם בחיים ואין שני לה. אנחנו לא אנשי נקם, ואין לשקול האם היא ראויה או לא להשתתף בהלוויית בנה. השאלה היחידה היא האם היא מסוכנת והתשובה על כך היא לא". נציג המשטרה מנגד הביע את עמדתו ואמר כי "בבסיס התנגדותו אין נקמה, אך קיים חשש לשלום הציבור אם תשתחרר להלוויה".

בהחלטתו, הסכים השופט אברהם טל עם גוטליב שאמנם אין בשחרור האם משום חשש שתפגע באחרים או תשבש את הליכי החקירה, אך הוסיף כי שוכנע שהשתתפותה "עלולה לסכן אותה ולו מבחינה פיזית, ואין להטיל על המשטרה את המעמסה של ליווי העוררת בכוחות מתוגברים". בדבריו, הסתמך השופט על מסמך שהציג לו נציג המשטרה ובו הוזכרה הרשעתו של אבי הילד אילן יהודה, על כך שתקף את אשתו בעבר ואף נדון למעצר על תנאי בשל כך.

בתוך כך, הפסיכיאטר המחוזי שהופקד לחוות דעתו על מצבה הנפשי של החשודה טרם קבע האם היא כשירה לעמוד לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully