וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעבר נפתח, אולי גם המו"מ לשחרור שליט

ניר יהב ויהושע בריינר

31.8.2008 / 16:22

המצרים מאפשרים מעבר דרך רפיח כמחווה לפלגים הפלסטינים. לדברי גורם בטחוני, המו"מ לשחרור שליט עשוי לקבל תפנית

במשך תקופה ארוכה סירבה מצרים לפתוח את מעבר רפיח לתנועת פלסטינים. אתמול (שבת) נפתח המעבר למשך יומיים ועד כה עברו בו מאות פלסטינים, רובם חולים וסטודנטים שיצאו ללימודים בחו"ל. גורם פלסטיני אישר לוואלה! חדשות, כי המעבר נפתח "כמחווה מצרית לפלגים הפלסטינים המנהלים מגעים במצרים לקראת חידוש הדיאלוג הפנים-פלסטיני".

אתמול עברו למצרים כ-1,600 בני אדם, והיום (ראשון) צפויים לעבור עוד כמה מאות חולים, סטודנטים ואנשים שמתגוררים מחוץ לעזה. "הפעם, ובניגוד לעבר, המעבר מאורגן. שמותיהם של האנשים הועברו למצרים וכולם עוברים עם סיבה טובה", מסר הגורם. "המצרים מפקחים בקפדנות יתרה על כל מה שעובר ברפיח. המצרים בודקים היטב מה שנכנס לעזה ומה שיוצא ממנה".

אולם, על אף הסדר היחסי שבו מתנהלת התנועה במעבר, התושבים בעזה נאלצים להמתין שעות ארוכות עד לקבלת אישור מעבר. תושב עזה סיפר לוואלה! חדשות על שכנו שיצא אתמול בעשר בלילה עם אשתו החולה לכיוון מעבר רפיח, אולם עד כה הוא טרם קיבל אישור מעבר. "הוא ממתין באזור מעבר רפיח לתשובת המצרים. מדובר בקצין לשעבר במשטרה. אין לו בעיות עם המצרים ולכן אין סיבה שלא יעבור".

גם שליט אמור להרוויח

פתיחת מעבר רפיח עשויה לתרום בדרך עקיפה לקידום המשא ומתן לשחרור שליט - כך אמר גורם ביטחוני, בעקבות פתיחת המעבר לפלסטינים ביומיים האחרונים. במערכת הביטחון עודכנו לגבי כוונת מצרים לפתוח את המעבר לקראת חודש הרמדאן דרך מנגנוני הקישור המצריים.

"פתיחת המעבר יכולה רק לסייע, שכן קיימת מתיחות בין חמאס למצרים, ופתיחת המעבר יכולה לשחרר את המתחים ובדרך עקיפה להביא לקידום של המשא ומתן לשחרור גלעד שליט". בנוסף, במערכת הביטחון מנסים להמעיט בערך פתיחת המעבר, שנועד לדבריהם לצרכים הומניטריים.

"יש כאן בעיקר סולידריות בין שתי אוכלוסיות ערביות, אבל חשוב לזכור שלנו אין יד בדבר, או יכולת למנוע פתיחה או סגירה של המעבר, שכבר נפתח בחודשים האחרונים פעמים אחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully