וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נמצא רעל בירקון, חודשו החיפושים בירקון

נתיב נחמני

31.8.2008 / 12:42

צוות צוללנים שהגיע הבוקר לנחל הירקון זיהה עשרות דגים מתים במי הנחל. במשטרה חשדו שחומר רעיל הוחדר למים, אך בדיקה הפריכה את החשש

הערב (ראשון) חודשו החיפושים אחר גופתה של הילדה רוז. זאת לאחר שהבוקר הופסקו החיפושים מכיוון שצוות חיפוש של המשטרה שהגיע לנחל הירקון כדי להמשיך בחיפושים אחר הילדה רוז פיזאם, זיהה עשרות דגים מתים במי הנחל. במשטרה החליטו כי לא יוכנסו צוללנים למים לצורך המשך החיפושים, מחשש שחומר רעיל הוחדר למים במהלך סוף השבוע, אולם הערב הוחלט לחדש את החיפושים בירקון.

מתוצאות בדיקה שערך המשרד להגנת הסביבה עולה כי אין רעל במי הירקון. המשטרה ביקשה להדגיש שאין חשש לרעל במים.
במקביל, נמשכים החיפושים לאורך כביש החוף ובנתניה. בחיפושים משתתפים המשטרה, שוטרי מג"ב, כלבי גישוש ומתנדבים רבים.

רשות נחל הירקון הודיעה כי: "תמותת הדגים בנחל היא תוצאה של תופעה בה ריכוז החמצן המומס במים יורד כתוצאה של פירוק חומר אורגני שנמצא בקרקעית. תוצר נוסף של הפירוק הוא היווצרות סולפידים. השילוב של ריכוז חמצן מומס נמוך והסולפידים יכול לגרום לתמותת דגים, כפי שקרה, ככל הנראה, לפנות בוקר ונצפה בשעות הבוקר המוקדמות.

לדברי הרשות, "מצב זה של מחסור בחמצן, הוא זמני ומפסיק עם זריחת השמש והתחלת פעילות האצות, שמעשירות את המים בחמצן כתוצר של תהליך הפוטוסינתיזה.אין כל עדות שהייתה הרעלה וכאמור, זהו מצב מוכר שיכול להתרחש מספר פעמים במהלך הקיץ, בגלל היעדר זרימת מים מספיקה מהמעלה ובעיקר אחרי חורף ללא שיטפונות והצטברות של חומר אורגני בקרקעית".

  • עוד באותו נושא:
  • רוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully