וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין אוכל בעזה? עכשיו גם אין רופאים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.8.2008 / 18:44

למרות אופטימיות זהירה לקראת חודש הרמדאן, תושבי הרצועה מודאגים משביתת המגזר הרפואי. "אם נצטרך טיפול, לא נמצא"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

פתיחת מעבר רפיח אתמול, הצליחה להמתיק במעט את המרירות שחשים תושבי רצועת עזה. יממה לפני תחילת חודש רמדאן, החודש הקדוש ביותר בשנה המוסלמית, מביעים תושבי עזה תקווה כי המחווה המצרית תהיה סימן לבאות. "פתיחת המעבר גרמה לשמחה רבה בקרב העם הפלסטיני בעזה. כולנו מקווים שמעכשיו המצב רק ילך וישתפר", אמרו לוואלה! חדשות תושבים ברצועה.

ההכנות לחודש רמדאן מגיעות היום (ראשון) לשיא. עשרות אלפי עזתים מסתובבים בשווקים ומצטיידים בדברי מתיקה ומאכלים לארוחות שבירת הצום. אולם, על אף האופטימיות, רבים מתושבי עזה "בוכים ואינם יוצאים מהבתים בגלל שאין להם מזון וכסף", כדברי אחד התושבים. ממשלת חמאס מנסה להרגיע את העזתים בכך שדרשני המסגדים קוראים לתושבים להתפלל. "הממשלה תטפל בכם, אל תדאגו", הם אומרים.

אולם, מה שמדאיג יותר מכל את תושבי עזה הוא שביתת המגזר הרפואי ברצועה. מתוך הזדהות עם שביתת המורים המוחים על צעדי ה"טיהור" של ממשלת חמאס נגד מורים המזוהים עם פתח, החליטו גם הרופאים ברצועת עזה לשבות למשך מספר ימים. "בדרך כלל אנשים רבים אינם חשים בטוב במהלך חודש רמדאן בגלל הצום והחום הכבד. מי שיצטרך טיפול רפואי לא ימצא אותו", אמרו תושבים מתוסכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully