וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: "הרגיעה הביאה לירידה בטרור"

יהושע בריינר, נעמה טלמור ופנחס וולף

31.8.2008 / 12:24

ראש השב"כ אמר בישיבת ממשלה כי בחמאס מעוניינים לשמור על הרגיעה, וכי אין עלייה משמעותית בהברחות. לפני חודש הוא כינה את הרגיעה "אשליה"

"מאז תחילת הרגיעה ברצועת עזה חלה ירידה משמעותית בפעילות הטרור של חמאס ברצועה" – כך אמר היום (ראשון) ראש השב"כ יובל דיסקין, בסקירה ביטחונית בישיבת הממשלה. הוא ציין כי מאז החלה הרגיעה נרשמו 36 הפרות שלה. דיסקין השווה את כל תקופת הרגיעה לחודש שקדם לתחילתה, אז לדבריו היו למעלה מ-300 הפרות מצד חמאס.

דיסקין הדגיש כי "לצד השקט היחסי יש שיפור בבניין הכוח של חמאס". לדבריו, בקרב חמאס קיימת מוטיבציה לשמירה על הרגיעה, אולם הוא מנסה להגביר את יכולותיו באופן משמעותי בעזרת הברחות דרך אזור רפיח. עם זאת, לדבריו אין עלייה משמעותית בהברחות הודות לפעילות סיכול טובה של מצרים.
דיסקין הוסיף כי בחמאס טוענים שדווקא ישראל אינה שומרת על תנאי הסכם הרגיעה, זאת לאור סגירת מעברי הגבול לעיתים תכופות.

רק לפני כחודש הזהיר בוועדת החוץ והביטחון כי הרגיעה משרתת את חמאס ולא את ישראל, שכושר ההרתעה שלה נפגע. "בהפסקת האש נתנו חבל הצלה לחמאס", אמר אז דיסקין. "זו אשליה. ירי הרקטות יתחדש בהמשך". באותה ישיבה תקף גם את מצרים כשאמר כי אינו רואה שינוי משמעותי בפעילות המצרית למניעת הברחות נשק. "מצרים מקבלת את העובדה שיש הברחות משטחה. דרשנו מהמצרים לטפל במשפחות של מבריחים הפועלות בסיני. אנחנו יודעים להגיד מי האנשים שמפעילים שם את התשתית. הם לא עשו עם המידע הזה יותר מדי".

הרשות נלחמת בטרור, החמאס ממלכד מנהרות

בהמשך הישיבה, חידש דיסקין את אזהרת המסע לסיני. לדבריו, קיים איום ממשי ומוחשי לפיגוע בתיירים ישראלים הן בימים אלו והן בתקופת החגים. כמו כן, קיים חשש ממשי לחטיפת ישראלים.

דיסקין סקר בפני הממשלה את הארועים הצפויים בחודש ינואר הקרוב, בהם החלפת יו"ר הרשות הפלסטינית והשבעת הנשיא האמריקאי הבא. לדבריו, מבחינה חוקית אמור להיבחר יו"ר חדש לרשות הפלסטינית וקיימות מספר אפשרויות בהן תתבצע ההחלפה. בין האפשרויות, פרישה של אבו מאזן, מציאת תוקף חוקי להישארתו, הסכמה עם החמאס על מועד בחירות כללי והכרזה של אבו מאזן על רצועת עזה כאזור מורד ובתוך כך פיזור הפרלמנט והקמת ממשלת חירום פלסטינית.

עוד אמר ראש השב"כ כי זוהה תהליך משמעותי של בניית מנהרות לצורכי הטמנת מוקשים. לדבריו, זוהו מעל ל-200 מנהרות על אף דיווחי החמאס כי יש 200 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully