וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 12

שגיא מנדלבוים

31.8.2008 / 12:52

שגיא מנדלבוים חושב שהגיע הזמן להכיר את קלפי החצר והוא מתחיל, איך לא, במלכות - מתרגלים פתיחה בטארוט

בשבוע שעבר סיימנו את קלפי המספרים ותרגלנו את קלפי העשר, שמייצגים שלמות העומדת במבחן הזמן. בשבועות הקרובים נתחיל לתרגל את קלפי החצר: אותם אבירים, מלכות, נסיכים ומלכים.

התרגול הנוכחי יתמקד בשתי מלכות: מלכת המטות ומלכת החרבות, שבנוסף להיותם קלפים המייצגים את האנרגיה הנשית, הנותנת והמפרה, הם גם מייצגים שני צדדים בגלגל המזלות האסטרולוגי. הם מייצגים ציר (שני מזלות העומדים אחד מול השני) העוסק באידיאלים וחברה מול בילויים והנאה.

התרגיל

קארין, בת 38, מתלבטת לגבי הכנסת שותף לעסק המצליח שלה (העוסק בהשכרת סרטים). היא מרגישה שהגיע הזמן להכניס שותף שיוכל לקחת קצת מהאחריות, לעבוד ולעזור. היא זקוקה לשותף שיאפשר לה להתפנות לעיסוקים חשובים אחרים בחייה, כמו משפחה וילדים. שאלתה היא: "האם עלי להכניס שותף לעסק?".

לפני שאתם ממשיכים הלאה...תעצרו כאן את קריאת המאמר. קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים לקארין אם היה מופיע לכם בכל פעם קלף אחר מארבעת קלפי המלכות. בדקו את עצמכם תחילה עם קלף מלכת המטות, לאחר מכן חשבו מה הייתם עונים אם היה מופיע קלף מלכת המטבעות, אחר כך לפי מלכת הגביעים ולבסוף לפי מלכת החרבות. קחו את הנדרש לכם וקראו שוב את הפירושים באינדקס קלפי הטארוט. לאחר מכן, כתבו על דף מה הייתם עונים לקארין. אחר כך תחזרו לכאן והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שמופיעות במאמר. בהצלחה.

התשובות

הערה כללית לגבי קלפי החצר: הם אינם עוסקים בתשובות של "כן" או "לא". קלפי המלכות הם קודם כל קלפי חצר וככאלו הם לא נותנים תשובה סופית של "כן" או "לא". קלפי החצר מייצגים הזדמנויות. המשמעות היא שהשואל יכול לעשות את זה, יהיו לו האמצעים, היכולות וההזדמנויות לקבל את מה שהוא רוצה ולהצליח. אולם הנטייה שלו לרוב תהיה לפספס את ההזדמנות וכאן עלינו להסב את תשומת ליבו לפני שזה יהיה מאוחר מדי.

קלפי החצר מראים לנו איך השואל מתנהל, מה הוא רוצה, או במלים אחרות: מה יותר מתחשק לו עכשיו. פעמים רבות ההתנהלות של השואל אינה תואמת לנושא השאלה, ולכן כשאנו עוסקים בקלפי החצר עלינו לבדוק במיוחד את ההיבטים המכשילים של הקלף ולהזהיר את השואל מפניהם.

אם השאלה הנשאלת עוסקת בדמויות (כמו בנושא זוגיות), צריך לקחת בחשבון שקלף החצר שיופיע בקריאה יכול להראות לנו, בנוסף לפירוש הרגיל, איזה טיפוס השואל מושך לחייו (איזה טיפוס עומד להגיע) או להראות לנו מהן ציפיותיו של השואל. כך למשל, שאלה על זוגיות בה מופיע מלך הגביעים יכולה להראות לנו, שמעבר לעובדה שהשואל רוצה בית ומשפחה כרגע, ייתכן שמצד אחד הוא מחפש מישהי שתהיה כמו מזל סרטן ומצד שני הקלף יכול להראות לנו שזו מי שעומדת להיכנס אל חייו.

הערה כללית לגבי המלכות בכלל ומלכת המטות והחרבות בפרט: המלכות מייצגות את האנרגיה הנשית. האנרגיה הנשית היא האנרגיה האקטיבית, זו העושה, פועלת, מבצעת ונותנת מעצמה מבלי די. זו הממשיכה, משמרת את הקיים ויוצרת יציבות. המלכה מייצגת בשלות, בגרות ומראה שהשואל יודע מה הוא רוצה ומה נכון לו ושיש לו את כל הכלים היכולים להגיע למקום אליו הוא שואף. השאלה שנשאלה מתאימה מאוד להתנהלות של שתי המלכות האלו: הן דומיננטיות, חזקות, עצמאיות ומתאים להן לעבוד קשה ולהקריב את החיים לטובת העסק. דווקא מהמקום הזה לא יזיק להן להכניס שותף לעסק, להוריד הילוך ולהבין שהחיים זה לא רק עבודה...

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מלכת המטות

מלכת המטות, המיוצגת על ידי מזל אריה, היא בעלת כישורי ניהול והנהגה מצוינים ואין ספק שהשואלת שלנו עושה עבודה נפלאה עם העסק שלה. סביר להניח גם שהשותפים הפוטנציאליים רואים כאן עסק עובד ומצליח ובקלות הם ישקיעו את כספם ומרצם.

מצד שני, מזל אריה הוא גם המזל העוסק בבילויים, בכיף ובילדים, מה שמסביר מדוע קארין רוצה "להוריד הילוך". ואולם למזל אריה יש גם הרבה אגו ונראה שזה מה שעומד להכשיל אותה בתהליך. היא אמנם אומרת לנו שהיא רוצה ל"הוריד הילוך", אך הקלף מלכת המטות מראה לנו דברים אחרים: שהיא עדיין רוצה לנהל ושהאגו שלה לא ייתן לאחר לנהל את העסק במקומה.

הכנסת שותף לעסק הוא צעד חשוב עבור קארין. עליה למצוא מישהו שיחלוק עימה את העבודה והאחריות ובכך יאפשר לה לצאת, ליהנות ולעסוק בדברים נוספים שחשובים בחייה. אולם כדי שזה יקרה ויעבור היטב, עליה להיערך לכך ולהתכונן נפשית, לוותר ולהיות מוכנה להעביר את השרביט למישהו אחר.

מלכת החרבות

מהרגע שקארין נכנסת לחנות מוקדם בבוקר ועד שהיא מסתכלת על השעון ואומרת לעצמה: "מה?! כבר 23:30 בלילה?!", דבר לא חשוב לה מלבד החנות שלה. ובעלה יודע זאת. מלכת החרבות, הפועלת מהמקום של מזל דלי, מאפשרת כישורי עבודה מדהימים, נכונות להשקיע ולמרות שהיא מקדימה את זמנה – יש לה רעיונות מקוריים שמאוד שווה להשקיע בהם.

כך שניתן ללמוד, כי נדרש לקארין זמן רב עד שהחנות המיוחדת שלה הצליחה והיא בהחלט הקריבה המון בשביל זה, כולל את משפחתה. עכשיו בהחלט הגיע הזמן לפנות יותר זמן לטובת הדברים האחרים החשובים בחייה. אולם, כך מלכת החרבות לא מתנהלת: היא מקריבה, טוטאלית וקשה לה לעשות רק חצי עבודה. כשמלכת החרבות תכניס שותף, היא לא תפרוש, אלא תמשיך לפתח יחד איתו את העסק.

בהחלט לא יזיק לקארין שותף בעסק, אך היא חייבת להבין שעליה לשחרר ולהירגע. היא מוכרחה לאפשר לעצמה להיפתח לצמיחה בתחומים אחרים של חייה. העצה שלנו אליה היא ראשית להיות עסוקה בפרויקטים נוספים שיסחפו אותה ושנית לקבוע ימים בהם היא לא תגיע לעבודה כלל (הרי גם אם היא תקפוץ לשעה אחת בלבד, היא תישאר שם כל היום).

בשבוע הבא נתרגל את שתי המלכות הבאות: מלכת המטבעות ומלכת הגביעים העוסקות בציר - יציבות מול שינויים ונלמד כיצד קארין מתנהלת כאשר מופיעים קלפים אלו. מי שרוצה להיות יותר מוכן לשיעור הבא, מוזמן להיכנס לאינדקס הקלפים ולקרוא על מלכות אלו קצת יותר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully