וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין גוסטב וקתרינה

גיל קדרון וטלי גולדשטין

31.8.2008 / 16:12

הסופה הקטלנית מתקרבת לחופי ארה"ב, והנשיא בוש החליט לוותר על ההופעה בוועידה הרפובליקנית כדי להימנע ממקרה הוריקן קתרינה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש וסגנו דיק צ'ייני לא יגיעו לוועידה הרפוליקנית האמורה להיפתח מחר (שני). זאת עקב ההערכה כי הוריקן גוסטב יפגע מחר בחופה הדרומי של ארצות הברית.

הנשיא בוש מסר הערב הצהרה מיוחדת בנוגע להוריקן גוסטב. "מאמצים רבים נעשים כדי להתגונן מפני ההוריקן. לאזורים המיועדים הגיעו צוותי חירום, אמבולנסים ומסוקים שנשאו ציוד כגון שמיכות ומים. הכנות רבות נעשות בציפייה לסופה. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם ראשי הערים ומושלי המדינות כדי להבטיח מקלט לתושבים המפונים. טקסס ומקסיקו קיבלו כבר מפונים רבים. חיל ההנדסה הבטיח לי שהסכרים והסוללות בנהר המיסיסיפי חזקים מתמיד, אך עם זאת על אנשי ניו אורלינס להבין כי קיימת סכנה", אמר.

"המסר העיקרי הוא שהסופה מסוכנת. קיימת אפשרות להצפות ולרוחות חזקות. חשוב מאד שהתושבים יעקבו אחר ההוראות של הרשויות במקומיות ולא ישימו את עצמם בסכנה. העם האמריקאי תומך בתושבים. בימים הקרובים אני קורא לאמריקאים ברחבי המדינה לעזור, לתרום לארגוני סיוע כגון הצלב האדום, להתנדב לעזור ולהתפלל עבור הסובלים. לפיכך, לא אגיע למינסוטה לוועידה הרפובליקנית מחר אלא אסע לטקסס למרכז לשירותי חירום. אבקר גם תושבים מפונים מלואיזיאנה ומטקסס שפונו. אני מקווה להגיע ללואיזיאנה ברגע שהתנאים יאפשרו זאת. אנשי המפרץ מקסיקו אמיצים והם יתמודד עם המצב כפי שעשו בעבר. לורה ואני מתפללים לביטחונם", דברי הנשיא

הוריקן גוסטב, שזרע הרס רב באיים הקריביים והרג 81 בני אדם עד כה, מציב את עתיד הוועידה כולה בסכנה. ייתכן כי זו תבוטל כליל אם החגיגיות תיראה למארגנים לא מתאימה. כך דיווחה היום רשת CNN.

מנהל הקמפיין של ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב , ריקי דייויס, ייפגש היום עם מנהל הוועידה בעיר מיניאפוליס שבמינסוטה, על מנת לבחון את החדשות האחרונות מחזית ההוריקן גוסטב. מקורב למקיין אמר כי במפלגה שוקלים להפוך את האירוע כולו למסע התרמה בעבור הצלב האדום. בנוסף, ינסו עוזריו של מקיין להטיס את הסנאטור מאריזונה לאזורי האסון במהירות האפשרית.

ב-2005 הכה הוריקן קתרינה בחופי לואיזינה, וחירב את העיר ניו אורלינס, שנותרה שבועות ארוכים ללא כל סיוע ממשי מהממשל הפדרלי. בימים הראשונים של האסון המשיך הנשיא בוש לבלות בחופשה אישית, וכשהגיע לעיר הכעס והמרמור בקרב האוכלוסיה המקומית היו בשיאם, באחד מהכתמים הבולטים ביותר בכהונתו של בוש, שהפך למוקצה מחמת מיאוס בקרב מפלגתו שלו.

ייתכן שהוריקן גוסטב יעניק למקיין הזדמנות פז שכזו, על ידי כך שיציג עצמו כאדם אמפתי שדואג לאזרחי המדינה במקום בו בוש נכשל והחל לאבד את אמון הציבור. ממשלו של בוש מתכונן כעת, להבדיל ממקרה קתרינה, לתסריט הגרוע ביותר, ועוקב בדריכות אחר מהלך הסופה גוסטב, שהוגדר כהוריקן בדרגה 3 אך צפוי להתחזק.

תושבי ניו אורלינס קיבלו היום הוראה לפנות את את העיר. ראש העיר ריי נייגין דחק בתושבים לצאת מהעיר בלשון שלא משתמעת לשתי פנים: "גוסטב היא אם כל הסופות. זהו העסק האמיתי ולא מבחן", אמר. "מי שחושב שהוא יכול לחכות עד יעבור זעם, יש לי חדשות בשבילו: זו תהיה אחת הטעויות הגדולות שיעשה כל חייו", הוסיף.

הסופה גוסטב צפויה לפקוד מחר את האזור בין מערב מיסיסיפי ומזרח טקסס. גם באזורים אלו פונו התושבים. עדיין מוקדם מדי מכדי לדעת האם ניו אורלינס תיפגע, אך הרשויות המקומיות אינן רוצות לקחת את הסיכון.

מטרת צו הפינוי הוא למנוע אפשרות של ביזה, מהומה ומוות כפי שקרה בעת הוריקן קתרינה. רשויות העיר לא יספקו שירותי חירום לתושבים שיבחרו שלא להתפנות, אמר נייגין. כמו כן, לא יוקמו מקלטים כמו בפעם הקודמת.

מרבית התושבים לא נזקקו לצו הפינוי. כמיליון בני אדם נמלטו מחופי מפרץ ניו מקסיקו אתמול באמצעות אוטובוסים, רכבות, מטוסים ומכוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully