וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לרה"מ אין זכות לנהל מו"מ על ירושלים"

31.8.2008 / 12:13

יו"ר ש"ס תקף את הפרסומים על הצעת אולמרט לאבו מאזן לנהל מו"מ על המקומות הקדושים בשיתוף גורמים בינ"ל. "ירושלים היא לא מטבע עובר לסוחר"

יו"ר ש"ס השר אלי ישי תקף הבוקר (ראשון) את הפרסומים על המשא ומתן שאמור להתנהל היום בין ראש הממשלה אהוד אולמרט ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לדבריו, "לראש הממשלה אין לגיטימציה חוקית וציבורית לקבל החלטות על הסכם כלשהו, בטח בנושא ירושלים. הנהגת הרשות היא וירטואלית וכל סיכום איתה יהווה בסיס להפרה טרוריסטית מצידם וניסיון לשדרוג מצבם. מעל הכל, ברור שאין לנהל כל שיח עם גורמים בינלאומיים על ירושלים, כאילו היתה מטבע עובר לסוחר".

בישיבת הממשלה, דרש השר ישי לכנס את "פורום השביעייה", שבעת השרים הבכירים, כדי לקיים דיון לאור הפרסומים המדיניים. לטענתו, "לא ייתכן שנוזן מכותרות בתקשורת".

ישי אמר את הדברים בתגובה לפרסום ב"הארץ", לפיו אולמרט ייפגש היום עם אבו מאזן וינסה לשכנע אותו לקבל את הצעתו להסכם עקרונות ישראלי-פלסטיני. לפי הצעת אולמרט להסדר בירושלים, הדיון על הריבונות והשליטה במקומות הקדושים יתנהל בליווי "מעטפת" בינלאומית, שבה ישותפו ממשלות וגורמים בעלי עניין. המו"מ יתנהל ישירות בין ישראל לפלסטינים, והגורמים הבינלאומיים לא יוכלו לכפות פתרון. תפקידם יהיה לתת גיבוי להסדר שיוסכם בין הצדדים במו"מ הישיר. לפי הצעת אולמרט, ייקבע לוח זמנים של חמש שנים להשלמת ההסדר בירושלים.

דיכטר: "לא לשוב על אותה טעות"

השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר, תקף גם הוא בישיבת הממשלה את כוונות אלמרט להציג מסמך הבנות עם אבו מאזן. "שמעתי בדאגה את הפרסומים בתקשורת על כך שראש הממשלה ויו"ר הרשות פועלים להשלמת מסמך חתום עם הסכמות בין ישראל והרשות", אמר. לדבריו, "לא שמענו מאולמרט דברים בנושא. בנסיבות המדיניות והביטחוניות, ובוודאי בנסיבות הפוליטיות בישראל וברשות, לא ייתכן שנמצא עצמנו פעם נוספת כמדינה וכממשלה עם סיכומים כה קריטיים עבור המדינה".

דיכטר טען כי "אסור לשוב על טעות טאבה משנת 2001 ולייצר רף בעייתי של הישגים עבור הרשות, שיהיו רף ההתחלה בשיחות עתידיות של הממשלה הבאה. העובדה שראש הממשלה הפלסטינית, סלאם פיאד, פועל כדי ליצור עובדות בירושלים, בין היתר על ידי הקצאת מיליוני דולרים לכך, צריכה להדאיגנו מאוד. אסור להתעלם מהעיתוי הפוליטי הבעייתי ואסור לנו להיות מופתעים כממשלה מהקו המדיני החדש מול הרשות הפלסטינית".

ממלאת מקום ראש הממשלה ושרת החוץ ציפי התייחסה למשא ומתן עם הפלסטינים ואמרה שהיא תומכת בו, "אולם הסכם צריך ביטוי לאינטרסים של ישראל באופן מפורט". לטענתה, "אסור לתת ללחץ זמנים לגרום לנו לעשות טעויות קשות ולנסות לגשר על פערים גדולים באופן שיביא לפיצוץ או לוויתור בנושאים קריטיים עבור ישראל רק כדי להגיע לתוצאות".

פרסום ראשון: 09:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully