וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנות במחשב או ברשת?

31.8.2008 / 10:47

אתם מעדיפים תוכנות שרצות במחשב שלכם, או כאלו שרצות ברשת, אליהן ניתן לגשת בדפדפן?

בשנים האחרונות יש מגמה מתחזקת של החלפת תוכנות במחשב ביישומים מקוונים. מה שהחל בלוחות שנה ומיילים הולך ומתרחב למגוון רב של תוכנות ויישומים. ואנחנו שואלים, מה נראה לכם נכון יותר, להריץ את התוכנות ברשת או במחשב?

רק רשת

אם אנחנו עורכים מסמך במחשב שלנו, הוא גם נשאר שם אם לא נטרח לשלוח אותו במייל או לסנכרן אותו בעזרת תוכנה חיצונית. מסמך שנערך ברשת נגיש ברשת, מכל מחשב. אבל הנגישות היא רק יתרון אחד. תוכנות ברשת מאפשרות לחסוך בכוח מחשוב. קורא RSS ברשת, לדוגמה, מסוגל להתמודד עם פי כמה פידים מאשר תוכנת RSS במחשב, שמקרטעת אחרי כמה מאות. מעבר לכך, רוב היישומים ברשת הם חינמיים, וברובם יש אפשרויות לשיתוף ועבודה משותפת שלא תוכלו למצוא בתוכנות במחשב. העתיד נמצא בענן, ובמחשבים זולים בעלי כוח מחשוב מוגבל שיכולים להתחבר אליו.

רק במחשב

זה נחמד, ענן התוכנה. אבל לסמוך עליו? בחיים לא. אין כמעט שירות מרושת שלא קרס בשנה האחרונה, ולו לזמן קצר. ובעיית האמינות היא רק חלק מהעניין. מה תעשו ביום בו התוכנה המקוונת עליה למדתם לסמוך תחליט לגבות מכם כסף? ומה תעשו אם היא תפשוט רגל? תוכנה שמותקנת במחשב ממשיכה לעבוד גם אם החברה שמאחוריה שינתה מודל עסקי או קרסה או שבעליה ברחו לקולומביה. היא שלכם, והיא תמשיך לעבוד. ויש מספיק כלים לסינכרון ושיתוף של קבצים ברשת, גם אם הקבצים עצמם נמצאים אצלכם במחשב. ותכלס, לא לכל דבר נוח לפתוח דפדפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully