וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "לעולם לא נסכים לכוח ערבי בעזה"

30.8.2008 / 23:11

דובר הארגון אמר כי אין כל הצדקה להציב כוח שכזה ברצועה. שר החוץ המצרי: "נוכחות כוח ערבי עשויה לעזור במניעת הלחימה ובסיום הסכסוך"

"אין כל הצדקה להציב כוח ערבי ברצועת עזה והדבר אינו יכול להתרחש ללא הסכמת כל הפלגים הפלסטינים". כך אמר הערב (שבת) דובר חמאס בעזה סמי אבו זוהרי. לדבריו, "זה לעולם לא יקרה. חמאס דוחה את הרעיון על הסף".

מוקדם יותר, אמר שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-ריט, כי הצבת כוח ערבי ברצועת עזה יכולה לעזור לפתור את בעיית האלימות באזור, וכי יש לשקול את הרעיון ברצינות. לדבריו, "נוכחות כוח ערבי עשויה לעזור במניעת הלחימה ובסיום הסכסוך הישראלי-ערבי". אבו אל ריט הוסיף ואמר כי "הנושא עדיין לא נלמד, אבל זו רעיון אטרקטיבי שצריך לקחת אותו ברצינות. מצרים וחברות הליגה הערבית יכולות לתרום לעניין הזה".

דבריו של שר החוץ המצרי מחזקים את הפירסום מיום חמישי האחרון בעיתון "אל-חליג", היוצא לאור באיחוד האמירויות ובו נכתב כי, מצרים וסעודיה מקדמות תוכנית לפרישת כוחות ערבים ברצועת עזה שעליהן יפקדו קצינים מצרים. הדברים נאמרו לעיתון על ידי דיפלומט ערבי. לפי הדיווח, במהלך פגישתם של שר הביטחון אהוד ברק ונשיא מצרים חוסני מובארק השבוע באלכסנדריה, הציג מובארק את התוכנית ואמר כי חמאס דוחה אותה.

התוכנית- גם בגדה המערבית

בנוסף נכתב בעיתון כי על פי התוכנית, חמאס יעביר את השליטה ברצועת עזה לכוחות ערבים. התוכנית שהוצעה עוסקת גם בגדה המערבית. לפיה, יבוצעו מספר שינויים במוסדות הרשות הפלסטינית שם והשליטה הביטחונית תועבר לידי הצבא הירדני.

גורמים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! חדשות שבעבר הועלו מספר הצעות להצבת כוח רב-ערבי, כלומר מאומות שונות מהעולם הערבי, שייכנסו לרצועה וינסו להשליט בה סדר. יחד עם זאת, הנושא מעולם לא הובא לדיון מכיוון שאין היענות במדינות ערב להציב כוח כזה ברצועה.

מלשכת שר הביטחון נמסר: "איננו מתייחסים לנושאים שעלו בפגישה מדינית בארבע עיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully