וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מיליון איש נמלטו מחשש להוריקן

31.8.2008 / 5:02

רבים מתושבי החוף הדרומי עזבו את בתיהם לקראת הגעת הסופה גוסטב. במהלך הלילה היכתה הסופה בחופי קובה ובמפרץ מקסיקו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו יאיר דניאל)

כמיליון תושבים בחופה הדרומי של ארצות הברית עזבו את בתיהם מחשש שייפגעו מסופת ההוריקן גוסטב. ראש עיריית ניו אורלינס שבלואיזיאנה, ריי נייגין, הורה הלילה (ראשון) לפנות את העיר מתושביה. "מי שנשאר עושה זאת על אחריותו בלבד", אמר נאגין במסיבת עיתונאים. הוא העריך, כי מחצית מהתושבים כבר עזבו את העיר.

הסופה גוסטב צפויה להכות בלואיזיאנה מחר, והמרכז לחיזוי הוריקנים חוזה שהיא תתתחזק לדרגה 5 - הדרגה הגבוהה ביותר. במהלך הלילה היכה הוריקן גוסטב בקובה ונכנס למפרץ מקסיקו. דרגתו היא 4 מתוך 5, ומהירותו היא 240 קילומטר בשעה. מקובה נמסר כי רבים נפצעו, אך לא ידוע על הרוגים. באיים הקריביים נהרגו עד כה 81 בני אדם.

רשויות לואיזיאנה כבר הודיעו לתושבים להתכונן לפינוי מיידי, וארגנו אמצעי תחבורה חלופיים לאלה שאינם בעלי מכוניות. לדברי בכיר במחלקת החירום האמריקאית, אף שהסכרים במדינה חזקים יחסית, עדיין קיימים פערים ביניהם - דבר שמסכן כמה מהשכונות שנפגעו בסופה "קתרינה" לפני שלוש שנים.

הוריקן "קתרינה" הוגדר כלא פחות מ"סופה מפלצתית" כשהגיע לרמה 5 במפרץ מקסיקו, לפני שהיכה בחופי ניו אורלינס ברמה 3. כוחה האדיר הצליח לפרוץ את כל הסכרים בעיר ולהציף כ-80% ממנה. כ-1,500 בני אדם נהרגו ונגרם נזק בהיקף של כ-80 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully