וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה תפצה את לוב על הקולוניאליזם

30.8.2008 / 16:30

במסגרת "הסכם ידידות" תשקיע איטליה מיליארדי דולרים בלוב במשך עשרות שנים. שר החוץ הלובי: "ההסכם מאפשר פתיחת אופק חדש"

ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני הגיעה היום (שבת) ללוב כדי לחתום על "הסכם ידידות" במסגרתו תשלם איטליה מיליארדי דולרים כפיצוי על תקופת שלטונה הקולניאלי במדינה. ההסכם צפוי להסיר את המכשולים האחרונים בדרך לשיפור הקשרים בין איטליה ללוב, ענקית האנרגיה.

"במסגרת ההסכם תשקיע איטליה בלוב 200 מיליון דולרים בכל שנה במשך 25 שנים", אמר ברלוסקוני לכתבים לאחר שהגיע לעיר המזרחית בנגזי, "כמו כן, חברות איטלקיות יקימו עסקים רבים במדינה". ברלוסקוני ייפגש את מנהיג לוב מוחמד קדאפי ויחד יחתמו על ההסכם. "המסמך יאפשר לשתי המדינות לעזוב את השלכות העבר ולפתוח אופק חדש לעתיד", אמר שר החוץ הלובי מוחמד אבדל-ראמן שלגם.

איטליה מקווה שבעקבות ההסכם תזכה בחוזים הקשורים לאנרגיה וכן שממשלת לוב תהדק את מערכיה הביטחוניים כדי למנוע את ההגירה הבלתי חוקים לאיטליה.

לוב האשימה את איטליה בהרג וגירוש של אלפים במהלך תקופת שלטונה הקולניאלי בין השנים 1911-1943. בכירים ברומא אמרו כי חלק מהסכום שיושקע במדינה יסייע להקים כביש מהיר לאורך לוב מגבול טוניס ועד מצרים. הקשרים בין שתי המדינות סבלו מקשיים מאז תפס קדאפי את מושכות השלטות בשנת 1969. הוא גירש את אזרחי איטליה והלאים את רכושם בשנת 1970.

רומא גיבתה את נחישותה של טריפולי לגשר על הפערים עם המערב, דבר שהתחזק באופן משמעותי משנת 2003, בה לקחה לוב אחריות להפצצת טיסת פם אם 103 מעל סקוטלנד בשנת 1988. כמו כן, קדאפי הצהיר שמדינתו הפסיקה ניסיונותיה להשיג נשק אטומי, ביולוגי וכימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully