וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "דרשנו כאלף אסירים, לא נתפשר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.8.2008 / 13:19

דובר הזרוע הצבאית של הארגון אמר כי לא ידונו בהצעה ישראלית תמורת לשליט. אבו מאזן: "רה"מ התחייב לשחרר אסירים נוספים כמחווה"

דובר גדודי עז א-דין אל קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה אמר היום (שבת) כי ארגונו החליט שלא לדון בעסקת גלעד שליט. "עם זאת", הוסיף לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הלונדוני "באופן עקרוני איננו מוכנים לדון בכל רשימה שישראל מגבש. עליה להוציא לפועל את רשימת האסירים ששלחנו לה". אבו עוביידה גילה כי הרשימה שהגיש ארגונו "כוללת שמות של יותר מאלף אסירים פלסטינים", אך סרב לחשוף את מספר האסירים המדויק שדורש ארגונו לשחרר בתמורה לשליט.

השבוע ציינו בני משפחתו של שליט את יום הולדתו ה-22. אמו, אביב שליט, אמרה בעצרת לציון יום ההולדת במצפה הילה כי "אין מחיר לילד. ילד שילדנו, וגידלנו וחינכנו לאהוב את המדינה, ואשר שלחנו אותו לשרת בצבא מתוך אותם ערכים שגדל עליהם ולמענם". היא הוסיפה כי "למקבלי ההחלטות הפוליטיקאים אני אומרת היום – מי שרוצה להימנע לשלם מחיר גבוה עבור חייל צה"ל שבוי – היה לכם את כל הזמן שבעולם, מעל שנתיים ימים, לעשות זאת. זו לא עסקה של מניות נדל"ן או אופציות".

מחוות אסירים נוספת לאבו מאזן?

בתוך כך, יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר כי "בקרוב ישוחררו אסירים פלסטינים נוספים מבתי הכלא בישראל". לדבריו, כך סיכם עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בפגישתם האחרונה. בראיון שערכה עימו שלשום רשת "אל-ערבייה" לא ציין אבו מאזן מתי האסירים צפויים להשתחרר אך הביע תקווה כי בכיר פתח מרוואן ברגותי ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת ישוחררו בקרוב גם כן. אולמרט ואבו מאזן צפויים להיפגש מחר בירושלים ולדון בסוגיות הסדר הקבע.

השבוע שיחררה ישראל כ-200 אסירים פלסטינים כמחווה ליו"ר הרשות אבו מאזן. את רשימת האסירים גיבשה ועדת שרים מיוחדת, שזכתה לגיבוי הממשלה. ביניהם שני אסירים עם דם על הידיים - סעיד עותבה, שבין היתר רצח ישראלית בפתח תקווה, ומוחמד אבו עלי שרצח ישראלי בירייה בחברון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully