וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה הסגיר היורה על המסוק הלבנוני"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.8.2008 / 10:14

מקורות לבנונים מדווחים כי חיזבאללה הסגיר את מי שירה שלשום על המסוק הלבנוני והביא למותו של קצין. לא נמסר שמו

חיזבאללה הסגיר את מי שירה על מסוק צבא לבנון וגרם למותו של הטייס, קצין בצבא לבנון. כך מסרו מקורות לבנונים רשמיים לאחת מסוכנויות הידיעות. המקורות לא מסרו פרטים אודות פעיל החיזבאללה שהוסגר. מקורות לבנונים נוספים אישרו היום דיווחים מהימים האחרונים לפיהם חמושי חיזבאללה ירו לעבר המסוק משום שחשבו שמדובר במסוק ישראלי.

אתמול (שישי) התייחס חיזבאללה לראשונה באופן רשמי לתקרית. בהודעה שפרסם הארגון נמסר כי התקרית היא "מצערת וכואבת מאוד". בנוסף הביעו תקווה שנסיבות התקרית ייחקרו ושאף אחד "לא יקפוץ למסקנות חסרות יסוד בנושא זה".

עוד מסר חיזבאללה כי ישתף פעולה עם צבא לבנון החוקר את האירוע ועם הגורמים המשפטיים הנוגעים בדבר. הארגון שיגר ניחומים למשפחתו של הקצין שנהרג, סאמר חנא. "אנו מביעים צער עמוק על מה שקרה. אנו רואים בהרוג 'שהיד' של המולדת, של ההתנגדות ושל הצבא".

שלשום דווח כי האזור שמעליו חג המסוק הוא אזור רגיש מאוד של חיזבאללה וכי נמצא שם מערך תקשורת של הארגון מעל לאדמה ומתחתיה. לפי מספר מקורות, חמושי חיזבאללה ירו לעבר המסוק עד שהוא נאלץ לבצע נחיתת חירום. החמושים ניגשו למטוס ואילצו את הטייס הנוסף לצאת ממנו. המקורות ציינו עוד כי חמושי חיזבאללה לא אפשרו לצבא לבנון להעביר לקצין הפצוע סיוע. לטענת המקורות, אנשי חיזבאללה טענו כי לא יוכלו לאפשר להזיז את המסוק ממקומו עד שיסיימו את חקירתם סביב נסיבות התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully