וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "המשבר בקווקז עזר לרפובליקנים"

30.8.2008 / 7:00

ראש ממשלת רוסיה:" יש לי חשד שהיה ניסיון לארגן מלחמה קטנה ולנצח בה". על איומי הסנקציות אמר פוטין כי רוסיה לא תהיה מבודדת: "העולם אינו רק ארה"ב ואירופה"

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין אמר אמש (שישי) כי יועצים צבאיים אמריקאים היו מעורבים במשבר בגאורגיה. בדברים ששודרו בטלוויזיה הגרמנית אמר פוטין כי ייתכן שהבית הלבן תכנן את המשבר כדי לסייע למפלגה הרפובליקנית לנצח בבחירות בארצות הברית.

"אנחנו יודעים שהיו הרבה יועצים אמריקאים בגאורגיה, היועצים הללו היו באזורי הלחימה, והעובדה הזו דוחפת אותנו למסקנה שההנהגה בארצות הברית ידעה על פעולות וככל הנראה לקחה בכך חלק", אמר פוטין. "אם ההנהגה של ארצות הברית הורתה על כך, אז יש לי חשד שהכל נעשה על מנת לארגן מלחמה קטנה ולנצח בה".

"ואם זה לא היה עובד, אז לפחות ליצור לרוסיה מראה של אויב ועל בסיס הצגה זו לאחד את הבוחרים האמריקאים סביב המועמד של המפלגה השלטת", פוטין לא קרא בשמו של המועמד הרפובליקני הנוכחי ג'ון מקיין, אך רמז על כך בעקיפין. "המשבר הזה נוצר על ידי האמריקאים במהלך המאבק לבחירות שם".

מדינות המערב שוקלות בימים האחרונים באיזה צעדים וסנקציות לנקוט כלפי רוסיה שמחזיקה באיום ממשי כספקית הנפט והגז של חלק מהאיחוד האירופי. פוטין הזהיר את מדינות האיחוד וקרא להן להפסיק לקבל "פקודות" מהבית הלבן.

"אם מדינות האיחוד האירופי רוצות לשרת את מדיניות החוץ של ארצות הברית, הן לא ירוויחו מכך דבר לדעתי", מדינה, במקרה הנוכחי זוהי רוסיה שמגנה על כבודה וכבוד אזרחיה וחייהם לא תהיה מבודדת, העולם לא מסתיים באירופה ובארצות הברית".

האיחוד האירופי צפוי לקיים ישיבת חירום ביום שני, דיפלומטים באיחוד סבורים כי לא תתקבל החלטה להטיל סנקציות על רוסיה מכיוון שהתקבלו מסרים מהקרמלין שרוסיה תגיב על צעד כזה בסנקציות משלה. חברות נפט רוסיות וגורמים בממשל הרוסי דחו את הפרסום בעיתון בריטי לפיו הם מתכוננים להפסיק את אספקת הנפט בתגובה לסנקציות שעלולים להטיל על רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully