וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבעי השלטון: בחירה עם ביצים

רועי כ"ץ

29.8.2008 / 21:44

במינוי של פיילין מבצע מקיין תיקון במספר תחומים שבהם הוא לוקה אלקטורלית ובעיקר מחלץ את הקמפיין הרפובליקאי ממכת השיעמום

קולגיאליות, נימוס או ג'נטלמניות של ימים עברו. מעניין מהי הסיבה שג'ון מקיין נתן למופע זיקוקי הדינור של ברק אובמה לדעוך לפני שהטיל את אחת הפצצות המשמעותיות של הפוליטיקה האמריקנית.

אם היה מכריז מקיין על בחירתה של שרה פיילין לתפקיד המועמדת לסגנות נשיאות ארה"ב בטרם אובמה עלה לנאום מול עשרות אלפי המעריצים באצטדיון "אינווסקו" בדנוור, הוא היה מבצע חיסול ממוקד באקורד הסיום של הועידה הדמוקרטית. מצד שני, הוא הודיע על הבחירה ביום הולדתו וביום הנישואים של שרה פיילין, שהיא לא רק מועמדת יוצאת דופן ומקורית ביותר לסגנות נשיא ארה"ב, אלא גם ההוכחה שלג'ון מקיין יש ביצים משיש קררה משובח.

בניגוד גמור להחלטה של אובמה לצרף אליו את ג'ו ביידן כשותף. מקיין מצליח במינוי של פיילין לבצע תיקון גורף במספר תחומים בהם הוא לוקה אלקטוראלית. פיילין היא שמרנית-מודרנית במובן הפוסטרי של המילה. אם לחמישה ילדים שמתהדרת בכרטיס חבר באיגוד הרובאים הארצי; פוליטיקאית מצליחה שבמקביל לקריירה משגשגת כמושלת, מספרת בגאווה עד כמה היא שמחה להסיע את הילדים לחוגים. פיילין מביאה איתה ניסיון ניהולי שחסר כל כך למקיין ועמדות שמרניות מובהקות בסוגיות פנים (נישואי הומואים, הפלות) שצריכות להספיק לתקן את הדימוי של מקיין בעיני הצד הימני קיצוני של המפלגה הרפובליקנית כשמרני-לייט.

אבל פיילין היא עדיין הימור עצום. כיצד יקבלו המצביעים הרפובליקנית אישה בתפקיד מועמדת לסגן נשיא? האם הכוח הפוליטי המועט של פיילין יספיק למקיין, שמגיע גם הוא ממדינה קטנה יחסית (אריזונה) ואינו נהנה מתמיכת מגזר גדול? דווקא על רקע גילו של מקיין ומצבו הבריאותי, איך משווקים את המועמדת הצעירה לקהל גברי מבוגר ושמרן, שיתקשה לחשוב כיצד נשיא אמריקאי על עקבים אמור לנהל מלחמה?

ג'וקר מטורף

אם יש פנטזיה רפובליקנית על גניבת קולות מסיבית באמצעות מינוי פיילין, על רקע הקרב בין קלינטון לאובמה, כדאי להרגיע את החולמים בהקיץ. פיילין היא אמנם אישה, אבל בימים הקרובים יתבהר לכולם שהיא רחוקה מאוד מהמודל הפמיניסטי-קלינטוני-דמוקרטי. מעניין יהיה לראות האם קהל נשי דמוקרטי יצליח להימשך למועמדת שמתנגדת לזכות של אישה על גופה. אבל גם אם תצליח פיילין להביא נשים רפובליקניות מהמעמד הבינוני ומטה לקלפי, זה יהיה הישג לא מבוטל.

בועידה הרפובליקנית בשבוע הבא בסנט פול יישאבו המצלמות לפניה של פיילין לצד מקיין. פתאום הקמפיין הרפובליקני אינו נראה משעמם יותר וזהו כבר הישג תדמיתי ענק. מקיין הצליח בהחלטה נועזת אחת לטרוף את הקלפים ולשלוף ג'וקר מטורף. משעמם כבר לא יהיה עד נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully