וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה הביע צער על הפלת המסוק הלבנוני

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.8.2008 / 19:09

הארגון שהפיל אמש מסוק של צבא לבנון וגרם למות הטייס שלח תנחומים למשפחתו והזהיר: "שאף אחד לא יקפוץ למסקנות בנושא"

חיזבאללה התייחס הערב (שישי) לראשונה באופן רשמי לתקרית שבמהלכה פגעו חמושים במסוק של צבא לבנון שכתוצאה ממנה נהרג קצין. בהודעה שפרסם הארגון נמסר כי התקרית היא "מצערת וכואבת מאוד". בנוסף הביעו תקווה שנסיבות התקרית ייחקרו ושאף אחד "לא יקפוץ למסקנות חסרות יסוד בנושא זה".

עוד מסר חיזבאללה כי ישתף פעולה עם צבא לבנון החוקר את האירוע ועם הגורמים המשפטיים הנוגעים בדבר. הארגון שיגר ניחומים למשפחתו של הקצין שנהרג, סאמר חנא. "אנו מביעים צער עמוק על מה שקרה. אנו רואים בהרוג 'שהיד' של המולדת, של ההתנגדות ושל הצבא".

לפי דיווח בעיתון "א-ספיר" ובאתר פרו-לבנוני, מי שביצע את הירי לעבר המסוק הוא חיזבאללה. כזכור, כתוצאה מהאש שנורתה לעבר המסוק נאלץ המסוק לבצע נחיתת אונס והטייס נהרג. עיתון "א-ספיר" טען כי חמושי הארגון ירו לעבר המסוק לאחר שחשבו בטעות כי מדובר במסוק ישראלי.

לפי דיווח מאתמול, האזור שמעליו חג המסוק הוא אזור רגיש מאוד של חיזבאללה וכי נמצא שם מערך תקשורת של הארגון מעל לאדמה ומתחתיה. לפי המקורות, חמושי חיזבאללה ירו לעבר המסוק עד שהוא נאלץ לבצע נחיתת חירום. החמושים ניגשו למטוס ואילצו את הטייס הנוסף לצאת ממנו. המקורות ציינו עוד כי חמושי חיזבאללה לא אפשרו לצבא לבנון להעביר לקצין הפצוע סיוע. לטענת המקורות, אנשי חיזבאללה טענו כי לא יוכלו לאפשר למסוק לזוז מקומו עד שיסיימו את חקירתם סביב נסיבות התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully