וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

30.8.2008 / 0:01

ראיתם פעם כלב שניסה להתאבד? יש לכם חתול אבל אתם רוצים לאמץ גם כלב? הווטרינר שלנו מטעם פורינה, ד"ר איל נחמיאס, עונה לשאלות שלכם

יש לנו חתולה שנמצאה בגיל חודש וכעת היא בת שנה. היא חיה חיים טובים אבל היא לא ממש ידידותית. אנחנו רוצים לאמץ כלב מצער בעלי חיים, אבל נראה לנו שהיא עלולה להיות תוקפנית אליו. איך נדע מה הסיכון שבהבאת כלב? האם גור עדיף?

בדרך כלל אין בכך בעיה אלא אם הכלב כבר פיתח בעבר התנהגות של רדיפה אחר חתולים. לרוב כלב וחתול מסתדרים בהחלט טוב. גור אפילו יותר מתאים כי הוא יזכה לחינוך של החתולה כמנהיגה שלו.

הכלב שלי בן חמישה חודשים והוא מסרב לעשות את צרכיו מחוץ לבית. יכול להיות שמשהו לא בסדר איתו ושמדובר בבעיה רפואית?

לא מדובר בבעיה רפואית אלא בבעיה התנהגותית , אפשר לחנך אותו מחדש לעשיית צרכים על ידי שיטת הכלוב בבית. ניתן לקרוא על כך במאמר המקושר. אם לא הולך אפשר לשלוח לכלבייה לחינוך צרכים על ידי המאלף , תהליך שלרוב לוקח כשבועיים.

בדירה לידנו חיה משפחה מקסימה עם כלב מקסים. הוא טוב ועדין, בן 11. בחודשים האחרונים, רק כשהם לא בבית, הוא שובר את התריסים ומנסה לקפוץ מהמרפסת, תוך שהוא רועד. ווטרינר שבדק אותו אמר שהכל בסדר. מה זה יכול להיות, והאם הוא באמת מסוגל לקפוץ אל מותו?

הכלב אכן מסכן את חייו. מדובר ככל הנראה במקרה של חרדת נטישה ברמה מתקדמת. אני מאד ממליץ לגשת ליעוץ התנהגותי בנושא זה. קיימים מספר יועצים מומחים לתחום, אפשר לדבר עם דר' לורן מהרצליה או דר' נועה הראל מרמת גן. הטיפול הוא לרוב משולב בטיפול התנהגותי ותרופתי , מאד חשוב לגשת לרופא לקבל יעוץ. וטרינר "משפחה" לא תמיד יתן לכם פיתרון מתאים.

אני מאכיל חתולים ליד הבניין שלי, וכמוני עושים עוד הרבה שכנים. הרבה מהם משאירים עצמות של עוף, ואני יודע שלכלבים זה מסוכן. האם גם לחתולים?

לדעתי יש פה מפגע בריאותי תברואי וגם סיכון לכלבים בשכונה. אני מציע לשוחח עם השכנים. גם לחתולים עצמות לעתים עלולות להזיק ולא לתת להם יתרון תזונתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully