וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסגר על שער של 3.592 שקלים - עלייה של 0.3%

יעל פולק

29.8.2008 / 17:31

למרות העלאת הריבית של בנק ישראל ביום שני, מתחילת השבוע עלה ערכו של המטבע האמריקאי ביחס לשקל ביותר מ-2%

המטבע האמריקאי ממשיך לצבור תאוצה, לאחר שהוסיף מאז תחילת השבוע מעל 2%: שערו היציג של הדולר נקבע היום ברמה של 3.592 שקלים לדולר - עלייה של 0.307%.

בבנק הפועלים מסבירים כי "הדולר התחזק השבוע אל מול השקל, למרות העלאת הריבית על ידי בנק ישראל. מחזורי המסחר נמוכים מהממוצע - מצב אופייני לחודשי הקיץ. בנק ישראל החליט השבוע להעלות את הריבית ב-0.25%, לרמה של 4.25%. בעקבות זאת, פער הריביות בין השקל והדולר התרחב להיקף של 2.25%. ההחלטה הייתה צפויה וכבר גולמה בשערי החליפין, כאשר מנגד, בנק ישראל ממשיך לרכוש דולרים מדי יום".

בפועלים צופים כי "המסחר בדולר בשוק המט"ח הישראלי יושפע בתקופה הקרובה גם מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת נראה, כי התרבו הגורמים התומכים במגמת הפיחות בשער השקל. בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את התרבות הסימנים להאטה כלכלית בישראל, קיטון בעודף בחשבון השוטף, התחזקות הדולר בעולם, ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל. מנגד, הצפי להתרחבות פער הריביות בין השקל והדולר מספק תמיכה לשקל".

בבנק לאומי מעריכים הבוקר כי "רכישות המט"ח שמבצע בנק ישראל בשילוב עם התחזקותו של הדולר בעולם, עשויים לחזק את הדולר מול השקל בטווח הקצר".



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully