וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז נגד לבני: "להיות נקי זה לא מספיק"

פנחס וולף

28.8.2008 / 22:20

שר התחבורה אמר את הדברים במפגש עם מילואימניקים, שהביעו תמיכה במועמדותו לראשות קדימה. חילוקי דעות במגזר ההתיישבות במפלגה

"אני בפוליטיקה סך הכל שנתיים ואני אדם נקי. אבל נקי זה לא מספיק". כך אמר שר התחבורה שאול מופז בפגישה עם פורום המילואימניקים של קדימה. הפורום הביע הערב (חמישי) תמיכה במופז, בהתמודדותו על ראשות קדימה.

בדבריו, עקץ מופז ברמיזה את יריבתו שרת החוץ ציפי לבני. לדבריו, "בעת הזו ראש הממשלה צריך להיות אדם עם עבר ביטחוני וצריכה להיות מנהיגות חזקה. אין מקום לטעויות". מופז גם קבע כי "על המדינה להשיב למי שנושא בנטל. יש צורך לקדם את הנציגות של הנושאים בנטל בבית הנבחרים". מופז התייחס גם לסוגיית הפליטים הפלסטינים וקרא לכל המועמדים "להצהיר באופן ברור כי לא יסכימו לשיבת פליטים פלסטיניים למדינת ישראל". לדבריו, "העובדה שהסוגייה מונחת על השולחן, רעה ופוגעת באינטרסים של מדינת ישראל".

פורום המילואימניקים מונה כ-800 מתפקדים. יו"ר הפורום אופיר מילר אמר בפגישה: "לנוכח האתגרים הרבים מולם עומדת מדינת ישראל אנו חייבים מנהיגות בעלת ניסיון ויכולת קבלת החלטות, ומופז הוא האיש המתאים לכך".

"סיכויי לבני לנצח גבוהים יותר"

מוקדם יותר, קיבלה גם ציפי לבני קיבלה חיזוק, כאשר נציג ההתיישבות בקדימה, ח"כ שי חרמש, הודיע על תמיכתו בה. איגוד ההתיישבות בקדימה מונה כ- 5,000 מתפקדים. בעבר חרמש הודיע כי אחת מדרישותיו העיקריות מהמועמד בו יתמוך תהיה השארת תיק החקלאות בידי קדימה, במידה שזו תרכיב את הממשלה הבאה.

"החלטתי נובעת מכך שסיכוייה של לבני לנצח בבחירות גבוהים מסיכויי המועמדים האחרים. ארבעת המועמדים ראויים ולכן קיבלתי את ההחלטה משיקולים ענייניים בלבד. אני מצפה שהשרה תשים את ההתיישבות בסדר עדיפות גבוה", אמר חרמש.

עם זאת, גורמים במחנה ההתיישבות תקפו בחריפות את החלטת חרמש לתמוך בשרת החוץ ציפי לבני לראשות המפלגה, והודיעו כי הם תומכים בשר התחבורה שאול מופז. לדברי יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שמוליק ריפמן, החלטת חרמש היא החלטה פרטית. "מרבית הנוכחים בפגישה בה דנו במועמד במוסכם במחנה ההתיישבות דיברו בעד מופז, אלא שחרמש הגיע עם החלטה מראש", אמר ריפמן. הוא העריך, כי 80% ממתפקדי ההתיישבות יצביעו בעד מופז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully