וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזכרו באיחור: גאורגיה תנתק הקשר עם רוסיה

טלי גולדשטין

28.8.2008 / 20:00

הפרלמנט הגאורגי קרא לממשלה לנתק קשרים דיפלומטיים עם רוסיה על רקע החלטת מוסקבה להכיר בעצמאות החבלים הבדלניים

הפרלמנט של גאורגיה אישר הערב (חמישי) החלטה הקוראת לממשלה לצמצם את הקשרים הדיפלומטיים עם רוסיה לאחר שמוסקבה תמכה בעצמאות החבלים הבדלניים דרום אוסטיה ואבחזיה. ההחלטה קוראת לנשיא גאורגיה מיכאיל סאאקשווילי להכריז על הכוחות הרוסיים המוצבים בגאורגיה "בלתי חוקיים" ו"כובשים". על הממשלה הגאורגית להכריז כי "השטחים נמצאים תחת כיבוש רוסי", נכתב בהחלטה.

ביום שלישי, הכירה רוסיה בשני החבלים כמדינות עצמאיות הנמצאות תחת חסותה. ב-7 באוגוסט פרצה מלחמה בין רוסיה וגאורגיה, לאחר שהאחרונה הכניסה כוחות למחוזות הבדלנים. רוב התושבים בשני החבלים הבדלנים מחזיקים באזרחות רוסית, והמליציות הבדלניות ממומנות על ידי הממשלה הרוסית, שמשתמשת בהן כמנוף ללחץ על הממשלה הגאורגית הפרו-מערבית, שפועלת להצטרף לברית נאט"ו. במהלך שבועיים של לחימה כבשה רוסיה את דרום אוסטיה ואבחזיה, ופלשה לשטחים גאורגים נרחבים, כאשר הצבא הגאורגי נמצא בנסיגה מתמדת. אלפי אזרחים גאורגים ותושבי דרום אוסטיה נהרגו, ומאות אלפים הפכו לעקורים.

ממשלת גאורגיה הודיעה אתמול כי היא מחזירה את כל הדיפלומטים שלה, למעט שניים, מהשגרירות במסוקבה. ביולי, החזירה גאורגיה את השגריר שלה ממוסקבה לאחר שזו אישרה כי שלחה שני מטוסי קרב למרחב האווירי של גאורגיה.

בראיון שהעניק סאאקשווילי אתמול לסוכנות הידיעות "רויטרס", התייחס הנשיא בביטול לרעיון של ניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם רוסיה. "אלו פרטים לא חשובים. המצב הוא כבר מעבר ליחסים ההדדיים. לא הייתי מתמקד בנושא יחסים אלו כעת", אמר. ניתוק הקשרים, אם אכן ייושם, יהווה מחאה סמלית בלבד מאחר והדיאלוג בין רוסיה למוסקבה גם כך כבר לא קיים. "הם (הרוסים) לא לוקחים אותנו ברצינות", אמר סאאקשווילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully