וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ערבים ישראלים תכננו להתנקש בטייסים

יהושע בריינר וקובי מנדל

28.8.2008 / 18:08

צה"ל והשב"כ עצרו חוליה של הג'יהאד האיסלמי בחשד שתכננה לבצע פיגועים ולהתנקש בטייסים, מדענים ומרצים. בין העצורים 2 תושבי שפרעם

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של השב"כ, צה"ל והיחידה המרכזית גליל של המשטרה נתפסה בתחילת החודש חולייה של פעילי ג'יהאד איסלמי, בהם שני ערבים ישראלים תושבי שפרעם. החוליה תכננה, בין היתר, להתנקש בטייסים, מדענים ומרצים ישראלים בכירים כנקמה על הפצצות חיל האוויר בעזה. שלושת העצורים האחרים הם פלסטינים תושבי בית לקיה, קלנדיה ואזור רמאללה.

הישראלים שנעצרו הם אניס ספורי, בן 20, סטודנט לתקשורת באוניברסיטת ביר זית ברמאללה וחוסאם חליל, בן 19, סטודנט להנדסת חשמל בירדן. מחקירת החשודים עולה, כי הם תכננו פעילות צבאית שכללה תכנון פיגוע ירי במחסום עטרה ופגיעה בפלסטינים החשודים בשיתוף פעולה עם ישראל. כמו כן, תכננה החוליה להתנקש בישראלים המשמשים בתפקידים בכירים, בהם טייסים מדענים ומרצים. בשב"כ הדגישו כי מדובר בתכנון שהיה בשלבים ראשוניים בלבד. מחר יובאו השניים להארכת מעצר בבית המשפט השלום בערכו, ובשבוע הבא יוגשו נגדם כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה.

בנוסף, חשודים השניים כי ניסו לגייס כספים למטרת רכישת אמצעי לחימה וניסו ליצור קשר עם מפקדת הג'יהאד האיסלמי בסוריה. החוליה החזיקה אמצעי לחימה וביצעה אימונים לפיגוע במחסום צה"ל בעטרה. החשודים הנוספים בפרשה הם מחמוד באדר בן 19 מבית לקיא, סטודנט באוניברסיטת ביר זית, איברהים תמליה, בן 25 מרמאללה, ואיברהים חמד, בן 26 ממחנה הפליטים קלנדיה.

המנהל ואיש הכספים

ב-2006 עבר ספורי, החשוד המרכזי בפרשה, להתגורר ברמאללה במסגרת לימודיו באוניברסיטת ביר זית. במהלך שהותו ברמאללה היה פעיל בארגון ג'מעה איסלמיה וגוייס לג'יהאד, אז החל להקים את החוליה הצבאית. בהמשך, יצר ספורי קשר עם חליל, על מנת שיסייע בהעברות כספים מירדן לישראל. במהלך חקירתו הודה חליל שידע על פעילותו של ספורי ועל כך שהכסף מיועד לטרור. לדברי השב"כ, היה ספורי המוביל, היוזם והפועל הראשי בביצוע פעילות צבאית נגד צה"ל.

לפני כחודשיים עצרו השב"כ והמשטרה שישה צעירים ערבים ישראלים, בחשד שהיו חברים בקבוצה שתכננה להקים תשתית אל קאעדה בישראל. בין העצורים גם שני סטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים. מכתבי האישום שהוגשו נגדם עולה, כי השישה הצטרפו לקבוצה, שבפברואר 2008 חברה לאל קאעדה.

בראש הקבוצה עמד יוסף סומרין, אסיר ביטחוני לשעבר אשר שוחרר לאחרונה מריצוי עונש מאסר. עוד עולה, כי השישה נהגו לקיים מפגשים במסגד אל אקצא בירושלים. במסגרת המפגשים הם החלו לתכנן הקמת תשתית של אל קאעדה, במטרה ליישם את האידיאולוגיה בה דוגל הארגון.

לטענת השב"כ והמשטרה, הנאשם מוחמד נאג'ם, סטודנט לכימיה, גם תכנן להפיל את מסוקו של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש במהלך ביקורו בארץ בינואר השנה. נאג'ם, שמחדרו במעונות האוניברסיטה ניתן לצפות אל מנחת המסוקים, הסריט על גבי מכשיר הפלאפון שלו מסוקים הממריאים ונוחתים במנחת, ביצע במקביל פנייה לפורום המזוהה עם אל קאעדה ושאל לגבי האפשרות להפיל את מסוקו של בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully